آفتاب

برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی خدمات و تجهیزات توانبخشی معلولان

برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی خدمات و تجهیزات توانبخشی معلولان

ایلنا: دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی خدمات و تجهیزات توانبخشی ویژه معلولین و جانبازان، ۱۶ لغایت ۱۹ آذر ماه سال جاری از ساعت ۱۰ الی ۱۸ در مصلی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی خدمات و تجهیزات توانبخشی ویژه معلولین و جانبازان مقارن با ایام جهانی معلولین با حمایت و پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران، سایر انجمن‌ها و مراکز علمی در محل دائمی نمایشگاه‌های فرهنگی مصلای تهران از ۱۶ لغایت ۱۹ آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

این نمایشگاه یک فرصت طلایی برای شناخت ظرفیت کشور و بهره‌گیری از آن در خدمت‌رسانی به جامعه هدف می‌باشد و از طرفی موجب ارتقاء توانمندی‌ها برای حضور و ارتباط متقابل با دیگر کشورها خواهد بود. این خود می‌تواند موجب پویایی سازمان‌ها و زمینه‌ساز موفقیت آنها شده و در استقلال و توسعه کشور نقش مهمی داشته باشد.

برپایی این نمایشگاه تخصصی بویژه رویکرد چند جانبه آن در به نمایش گذاشتن تجهیزات توانبخشی در کنار خدمات ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد به افراد دارای معلولیت، تاکیدی بر نقش اساسی همکاری و مشارکت سازمان‌های غیردولتی با ارگان‌های دولتی در ارتقای سطح سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی جامعه است .

افزایش آگاهی افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنها در مورد خدمات موجود در جامعه و هدایت آنها به سوی استفاده از این خدمات و نیز فرصت‌هایی که سازمان‌های مردم‌نهاد برای آنها فراهم می‌آورند، گام مهمی در تحقق اهداف برنامه توسعه فراگیر محسوب می‌شود .

هدف اصلی این نمایشگاه فراهم آوردن بستری مناسب جهت آگاهی جامعه هدف و آحاد جامعه از میزان توسعه کمی و کیفی محصولات تولید شده داخلی و خارجی ویژه افراد دارای ناتوانی، معرفی و آموزش محصولات و خدمات جدید و برقراری ارتباط مناسب میان عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان و دانش‌افزائی کارشناسان و فعالان حوزه توانبخشی و پزشکی و شناساندن قابلیت‌های تولیدکنندگان داخلی و حمایت آنان در جهت کمک به افراد دارای ناتوانی و معلولیت برای ارتقاء استقلال فردی و اجتماعی است.

بازدیدکنندگان این نمایشگاه و علاقمندان می‌توانند با دریافت آموزش‌های علمی و عملی رایگان در کلاس‌های آموزش تخصصی، سمینارهای تخصصی، کارگاه‌های آموزشی مشارکت کرده و از برنامه‌های جنبی این رویداد شامل ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌های رایگان و برنامه‌های حمایتی و فرهنگی بهره‌مند شوند.

یادآوری می‌شود، دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی خدمات و تجهیزات توانبخشی ویژه معلولین و جانبازان، ۱۶ لغایت ۱۹ آذر ماه سال جاری از ساعت 10 الی 18 در مصلی تهران برگزار می‌شود.

 

کد N1560864

وبگردی