آفتاب

دوترته خواستار مذاکره با گروه تروریستی ابوسیاف شد

دوترته خواستار مذاکره با گروه تروریستی ابوسیاف شد

ایرنا نوشت: رئیس جمهوری فیلیپین از گروه تروریستی ابوسیاف خواست به آدم ربایی و دزدی دریایی خود پایان دهند و با وی به صورت مستقیم گفت وگو کنند.

'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین در حالی با ارائه این پیشنهاد نشان داد خواستار پایان دادن اختلاف با این گروه تروریستی همپیمان داعش است که پیشتر از نابودی این گروه خبر داده بود.

'دوترته' چندی پیش گفت که راه حل مسالمت آمیز برای کنار آمدن با گروه ابوسیاف وجود ندارد، اما اکنون با ناتوانی ارتش 10 هزار نفره در جنوب فیلیپین در مقابله با گروگانگیری و هدف قرار گرفتن غیرنظامیان، وی تصریح کرد که جنگ تنها پاسخ نبوده است.
به نوشته روز شنبه تارنمای شبکه خبر آسیا، وی در خصوص از بین بردن کامل این گروه تروریستی گفت: من می توانم زشت و زننده باشم، می توانم یک آدم بد باشم، اما من در مورد این کشور صحبت می کنم. من حتی اکنون نیز می توانم آن را انجام دهم.
رئیس جمهوری فیلیپین تصریح کرد: من می توانم آنها را بمبباران کنم، اما این چه دستاوردی برای ما دارد. شما 20 هزار نفر را می کشید، اما آیا استفاده از زور و اجبار برای ما صلح می آورد.

'دوترته' افزود: اگر شما می خواهید با من گفت وگو کنید، من هر جا بخواهید می آیم. من تنها می آیم. اجازه دهید به مردم خود یک فرصت بدهیم.

رئیس جمهوری فیلیپین یک فرایند صلح ملی با شورشیان مائوئیست و گروهای مسلح جدایی طلب با هدف معرفی نظام فئودالی در فیلیپین آغاز کرده است.

وی پیش تر اعلام کرده بود از آنجایی که گروه ابوسیاف دشمنان بیرحمی هستند که مردم بیگناه را برای پول می کشند، این گروه شامل فرایند صلح نمی شود.

'دوترته' روز جمعه همچنین در سخنانی گفت که اگر این گروه فعالیت های غیرقانونی خود را متوقف کند با آنها گفت وگو می کند و یک بیمارستان نیز در 'باسیلان' می سازد، 'کارگران را ندزدید و اجازه دهید آنها کار کنند'.

ابوسیاف در حال حاضر 22 گروگان که بیشتر آنها افراد خارجی هستند در اختیار دارد و برای آزادی آنها خواستار باج است.

52311

کد N1560843

وبگردی