آفتاب

بهترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۶: بهترین گوشی های موجود در بازار

بهترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۶: بهترین گوشی های موجود در بازار

آیا قصد خرید یک گوشی جدید را دارید؟ اگر به دنبال بهترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۶ هستید، جای درستی آمده اید.

آیا قصد خرید یک گوشی جدید را دارید؟ اگر به دنبال بهترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۶ هستید، جای درستی آمده اید. ما با معرفی داغ ترین گوشی های بازار موبایل به شما کمک می کنیم که در زمان صرفه جویی کنید و برای خرید گوشی مورد علاقه ی خود به نزدیک ترین فروشگاه محل سکونت خود مراجعه نمایید.
مشخصه هایی مانند سیستم عامل، ابعاد و قیمت در لیست بهترین گوشی های هوشمند ذکر شده است، بنابراین می توانید هر اطلاعاتی که باید در هنگام خرید دستگاه جدید بدانید را در اینجا پیدا کنید.
البته مهمترین عامل در خرید دستگاه جدید این است که مطمئن باشید گوشی مورد نظرتان بهترین گزینه برای شماست. بهترین گزینه به این معناست که این دستگاه با بودجه ، قابلیت های مورد نیاز و اندازه ی مورد نیازتان تناسب داشته باشد ، در واقع مناسب ترین پلتفرم برای شما باشد.



٢٠. Sony Xperia Z5
گوشی Xperia Z5 پرچم دار ۲۰۱۵ سونی و جدیدترین مدل سری Z در اسفند ماه ۲۰۱۶ جای خود را به سری X داد. زمانی که از این گوشی رونمایی شد، شاهد تغییراتی در دوربین آن بودیم و این گوشی مجهز به یک سنسور ۲۳ مگاپیکسلی شده بود که هم اکنون در مدل های Xperia X جدیدتر نیز این سنسورها را می بینیم. گوشی Xperia Z5 گوشی خوبی است اما چون از نظر نرم افزاری سرعت پایینی دارد، کار کردن با آن کمی خسته کننده است.
Z5 قابلیت های زیادی دارد که از آن جمله می توان به قابلیت ضد آب بودن اشاره کرد که شرکت سونی در این مورد زبان زد خاص و عام است. همچنین این گوشی از فن آوری های بی شمار و قابلیت های اختصاصی شرکت سونی برخوردار است. طراحی این گوشی خیلی زیبا و درجه یک نیست، بنابراین گوشی Xperia Z5 تحت الشعاع سایر رقبای هیجان انگیز و زیبای خود قرار می گیرد. اما بزرگترین نگرانی در مورد این گوشی، نرم افزار شرکت سونی است.


١٩. BlackBerry Priv
BlackBerry Priv اولین گوشی اندرویدی شرکت است، اگر شما از طرفداران BlackBerry یا Android هستید این گوشی واقعا یک دستگاه در خور توجه است. این گوشی کشویی با صفحه نمایش بزرگ ۵.۴ اینچی، از قابلیت های جدیدترین دستگاه های اندرویدی با یک کیبورد فیزیکی که طرفداران BlackBerry با آن آشنا هستند، بهره مند است.
این گوشی از نعمت BlackBerry Hub و طیف وسیعی از میان برها و قابلیت های BlackBerry که برای اندروید بازآفرینی شده برخوردار است. البته این گوشی سریع ترین گوشی موجود نیست، دوربین آن از بهترین ها نیست و فاقد اسکنر اثر انگشت می باشد اما یک گوشی جدید با طراحی خلاقانه است که شامل تغییرات جذابی است. شما می توانید گوشی Priv را هم اکنون با قیمت ۳۹۹ یورو خریداری کنید، در حالی که قیمت اولیه ی آن هنگام عرضه ۵۴۹ یورو بود.



١٨. Motorola Moto X Play
گوشی Moto X Play به خاطر داشتن باتری غول پیکرش مورد توجه همگان قرار دارد، این گوشی دارای مقاومتی مشابه با گوشی های اندرویدی است. اگر شما دنبال گوشی می باشید که بیش از یک شبانه روز و یا بیشتر شارژ نگه دارد، این گوشی می تواند انتخاب خوبی باشد.
Moto X Play یک گوشی میان رده با قابلیت اختصاصی Moto Maker موتورولا است، اما به هیچ وجه قدرتمندترین و هیجان انگیزترین گوشی موجود به حساب نمی آید. چون از داشتن اسکنر اثر انگشت محروم است و عملکرد دوربین آن در شرایط کم نور خوب نیست. اما برای آن دسته از شما که به دنبال یک دستگاه اندرویدی خوش ساخت با قابلیت اختصاصی Moto و عمر باتری عالی هستید این گوشی مناسب شما است.



١٧. Huawei Mate S
طراحی و ساخت Huawei Mate S به گونه ای است که بهترین دستگاه های موجود در بازار را به چالش می کشد. این گوشی از نظر وضوح صفحه نمایش ۵.۵ اینچی Full HD از بهترین ها نیست، اما قابلیت حساسیت به فشار روی این مدل لوکس باعث شده تبدیل به یک دستگاه منحصر بفرد شود.
حتی با انتخاب مدل های Mate S که فاقد صفحه نمایش حساس به فشار هستند هم حس گوشی های هوشمند عالی به شما القا می شود. از قابلیت های مهم این گوشی می توان به افزایش حافظه از طریق کارت micro SD، عملکرد عالی دوربین و باتری که یک روز کامل دوام می آورد، اشاره کرد. پوسته ی نرم افزاری EMUI هوآوی محشر نیست اما تا حدودی در این مدل بهبود یافته است و شما می توانید از یک صفحه نمایش بزرگ و عالی با قیمتی یک سوم ارزان تر از سایر رقیبانش از برندهای معتبر لذت ببرید.



١٦. Nexus 5X
گوشی Nexus 5X با قیمت ۲۹۹ یورو ارزان تر از دو دستگاه نکسوس ۲۰۱۵ است. اگرچه نقطه ضعف هایی در لیست مشخصات این گوشی در مقایسه با Nexus 6P دیده می شود، اما از نظر قیمت با هم تناسب دارند، این مسئله دستگاه را در مقامی پایین تر از جایگاه پرچم دار قرار می دهد.
این گوشی با وجود بدنه پلاستیکی خود از استحکام و دوام خوبی برخوردار است، اگرچه مثل دستگاه های رده بالا حس شیک بودن را به شما نمی دهد. این گوشی به خاطر نرم افزار بی نظیر Android عملکردی عالی دارد. همچنین دارای اسکنر اثر انگشت عالی در پشت گوشی و جدیدترین اتصال USB نوع C در پایین گوشی است. این دستگاه از قدرتمندترین و مجهز ترین گوشی ها محسوب نمیشود، اما با توجه به قیمتش قابلیت های زیادی را عرضه می کند.

phpupjwzk

١٥. LG G5
گوشی LG G5 دارای طراحی ماژولار است که امکان استفاده از لوازم جانبی اضافی را فراهم می کند، که در این صورت می توان قابلیت های جدیدی را به آن اضافه کرد. دوربین دوگانه قابلیت ویژه ای برای این گوشی به حساب می آید، ظاهر صفحه نمایش Quad HD خوب است و پردازنده ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام، ۴GB RAM و QuickCharge 3.0، قدرت مورد نیاز شما را فراهم می کنند.
بدنه ی فلزی آن به نظر شبیه پلاستیک است، با این که این گوشی حسگر اثر انگشت دارد اما این حسگر تا حدودی کوچک است و با وجود این که کاملا هوشمندانه در پشت گوشی قرار گرفته اما مثل بقیه رقبای خود قابل اعتماد نیست و دچار خطا می شود. LG G5 یک گوشی با طراحی جدید و خلاقانه است، اما شاید برای همه مناسب نباشد.



١٤. Huawei Mate 8
گوشی ۶ اینچی Mate 8 هوآوی نه تنها قیمت مناسب ۴۲۹ یوروی دارد بلکه قابلیت های زیادی را با این قیمت در اختیار شما قرار می دهد. این گوشی دارای بدنه ی فلزی با کیفیت عالی و اسکنر اثر انگشت فوق العاده در پنل عقبی است، ترکیب سخت افزار داخلی آن به گونه ای است که عملکرد بالا و طول عمر نسبتا عالی باتری را تضمین می کند.
البته Mate 8 یک گوشی عالی و بی نقص نیست. پوسته ی Huawei EMUI نسبت به stock Android مزایای کمتری دارد، با این حال رزولوشن Full HD با این اندازه شگفت انگیز است. Mate 8 با توجه به قیمتش یک گوشی بزرگ با عملکرد فوق العاده است.


١٣. Motorola Moto G4
Motorola Moto G4 نسل چهارم گوشی محبوب Moto G است که بزرگتر و جسورانه تر از مدل اولیه ساخته شده است. این بار شاهد صفحه نمایش ۵.۵ اینچی هستیم و البته کمی گران تر است که قیمت آن از ۱۶۹ یورو شروع می شود اما ممکن است بیشتر هم بشود.
شاید Moto G4 همانند پرچم داران موجود در این لیست سریع نباشد اما پردازنده ی هشت هسته ای و گرافیکی آن قادرند از پس بیشتر کارها برآیند و عمر باتری گوشی هم خوب است. Moto G4 پادشاه گوشی های ارزان قیمت است، گرچه انتخاب دیگری چون G4 Plus وجود دارد که مجهز به دوربین پیشرفته و حسگر اثر انگشت است، اما نمی توان گوشی Moto G4 را نادیده گرفت.



١٢. Honor 8
Honor 8 به عنوان یک دستگاه میان رده با قیمت ۳۷۰ یورو از پس برخی بنچمارک های معتبر برآمده است. به عنوان یک گوشی مناسب برای کارهای روزمره، طراحی و قدرت این گوشی میان رده بسیار قابل توجه است. در واقع Honor 8 ارتقایی از مدل های قبلی است که تعدادی از رقبای خود را به خاطر قیمتشان به چالش کشیده و شکست می دهد.
عمر باتری آن می توانست بهتر باشد، سرعت عملکرد پردازنده گاهی اوقات کاهش می یابد و موقع بازی هم عملکرد پردازنده ی گرافیکی نواقصی دارد. در واقع Honor 8 شایستگی های زیادی دارد و مشکل اصلی آن نواقص خود گوشی نیست بلکه رقیب آن یعنی OnePlus 3 با قیمت ۴۰ یورو ارزان تر است که بزرگترین مانع بر سر راه Honor 8 می باشد.



۱۱. Huawei P9
Huawei P9 یک سر و گردن از گوشی سال گذشته یعنی P8 بالاتر است. این گوشی قدرتمندتر دارای نرم افزاری خوش ترکیب تر و دوربینی بهتر می باشد و مجهز به بهترین اسکنر اثر انگشت موجود در بازار است، همچنین دارای قابلیت های بی شماری است که موفقیت آن در میان پرچم داران حاضر در بازار تضمین می کنند.
با این که قابلیت های نرم افزاری بحث برانگیزی در این گوشی دیده میشود، اما دوربین ها از نظر نرم افزاری حتی به بیش از حد نصاب رسیده اند، اما عمر باتری آن قدرها هم عالی نیست. P9 عملکرد خوبی دارد، اما به خاطر پایه قیمت ۵۹۹ یورویی و طراحی معمولی اش که به هیچ وجه آن را از رقیبان پرچم دارش متمایز نمی کند، رقابتی بسیار تنگاتنگ وجود خواهد داشت.


١٠. Nexus 6P
Nexus 6P ساخت شرکت هوآوی همزمان با Neus 5Xx شرکت ال جی رونمایی شد. بدنه ی آن کاملا فلزی است و اگرچه این گوشی نمیتواند با طراحی زیبای گوشی هایی مانند Samsung Galaxy S7 edge به رقابت بپردازد، این بدنه فلزی باز هم باعث جذابیت و قیمت مناسب نکسوس شده است.
این گوشی دارای قابلیت های بسیاری است: صفحه نمایش ۵.۵ اینچی که حاوی جزئیات زیادی است، اسکنر اثر انگشت فوق العاده سریع، USB نوع C و دوربینی که قادر به خلق تصاویری زیبا تحت هر شرایطی است. در واقع این یک گوشی اندرویدی بی نظیر است که با قیمت ۴۴۹ یورویی خود، زیر آب پرچم داران اندرویدی زیادی را می زند.



٩. Apple iPhone 6S
شاید Apple iPhone 6S جای خود را به گوشی iPhone 7 داده باشد، اما هنوز هم یک گوشی عالی به حساب می آید، به خصوص به خاطر این که قیمت آن به ۴۹۹ یورو کاهش یافته است. این گوشی مثل مدل جدید ضد آب نیست اما در عوض تجربه ی کار با یک گوشی روان و سریع را خواهید داشت و دوربین ۱۲ مگا پیکسلی عقب گوشی تصاویر بی نظیری را خلق می کند.
قابلیت ۳D Touch ببرای اولین بار در iPhone 6S معرفی شد، این قابلیت نسخه ی جدیدی از صفحه نمایش حساس به فشار اپل است که در مدل های جدید هم وجود دارد. شاید این قابلیت منحصر بفرد نباشد، اما از آنجایی که با بهترین عملکرد و کارایی در گوشی های اپل طراحی شده است، یک قابلیت متمایز و مناسب است. اگرچه این گوشی دیگر از پرچم داران آیفون نیست، اما هنوز هم از گوشی های رده بالای اپل به شمار می رود.



٨ . Apple iPhone SE
iPhone SE نیاز تمام کسانی که به دنبال گوشی آیفون کوچکترند را برآورده می کند. iPhone SE با قیمت پایه ۳۵۹ یورو جزء گوشی های میان رده محسوب می شود، اما در واقع تنها مشخصه ای که آن را تبدیل به یک گوشی میان رده می کند اندازه ی صفحه نمایش آن است.
iPhone SE نسبت به سایر گوشی های کوچک از سرعت و قدرت بیشتری برخوردار است، به صورتی که می تواند با iPhone 6S برابری کند. این گوشی حس سریعترین و قدرتمندترین گوشی ها را به شما القا می کند که البته با وجود دوربین بی نظیرش این حس کمی کاهش می یابد، در واقع همان استقامتی که از اپل سراغ داشتیم را در اختیارمان قرار می دهد. برای آن دسته از افراد که تجربه ی استفاده از اپل و توان مالی خوبی دارند، iPhone SE بهترین انتخاب است.



٧. OnePlus 3
OnePlus 3 با قیمت استثنایی ۳۲۹ یورو یکی از بهترین گوشی های هوشمند موجود در بازار امسال است. OnePlus 3 همانند سایر نسل های قبلی خود ارزش پولی که برایش هزینه می کنید را دارد. این گوشی قابلیت ها و مشخصات بی شماری دارد که ارزش آن را دو چندان می کند و در مورد آن حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد.
بدنه ی تمام فلزی آن براق و با دوام است و حس واقعی گوشی رده بالا را القا می کند، صفحه نمایش آن بسیار فوق العاده است با وجود این که رزولوشن آن Quad HD نیست. شاید امسال شرکت یک پرچم دار جذاب ارائه نکرده باشد اما این گوشی با داشتن قیمتی کمی بیشتر از ۳۰۰ یورو می تواند بازار را قبضه کند.



٦. HTC 10
HTC 10 تمام انتقاداتی که به HTC One M9 شده بود را مورد توجه قرار داده و روی مسائلی تمرکز کرده که در گوشی های هوشمند بسیار مهم است و بسیاری از موانع را از سر راه برداشته است. کیفیت ساخت HTC 10 از بالاترین استاندارد ممکن برخوردار است و یک گوشی با دوام و محکم به شمار می رود.
صفحه نمایش ۵.۲ اینچی آن دارای رزولوشن Quad HD است، تراشه ی اسنپدراگون کوالکام ۸۲۰ و رم ۴GB قدرت آن را تامین می کنند، هر دو دوربین جلو و عقب مجهز به OIS (لرزشگیر اپتیکال) هستند. در نتیجه قدرت، عملکرد، طراحی عالی و عملکرد دوربین به همراه نرم افزار سریع و روان آن ترکیبی یکپارچه و بی نظیر ایجاد کرده اند.



٥. Apple iPhone 7 Plus
Apple iPhone 7 Plus نسبت به برادر کوچکتر خود قابلیت های جدید بیشتری را ارائه می کند، اما به خاطر قیمت بالایی که دارد در انتهای لیست ما قرار گرفته است. این گوشی هم مثل گوشی کوچکتر یعنی آیفون۷ به جای یک طراحی جدید، دستخوش یکسری اصلاحات شده است، که حذف جک هدفون توسط اپل، مخفی کردن خطوط آنتن و افزودن قابلیت ضد آب بودن از آن دست اصلاحات است.
ارتقاهای ارزشمندی که Apple iPhone 7 Plus نسبت به iPhone 6 Plus یا iPhone 6S Plus داشته در واقع بهبود قابلیت های دوربین و قدرت باتری است. این گوشی بزرگ و سنگین است، اما به طرز فوق العاده ای خوش ساخت، توانمند و پیشرفته است. تنها نقطه ضعف این گوشی قیمت ۷۱۹ یورویی آن است که افراد زیادی توان پرداخت آن را ندارند.


٤. Samsung Galaxy S7
Samsung Galaxy S7 درواقع نمونه اصلاح شده ی SGS6 می باشد. طراحی گوشی کمی عوض شده، قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار با درجه حفاظت IP68 به آن افزوده شده و درگاه کارت میکرو SD به طراحی گوشی برگردانده شده است. این گوشی مجهز به تراشه ی اکسینوس یا کوالکام و رم ۴GB است که عملکرد آن را روان و سریع می کند و در کنار آن دارای صفحه نمایش پویای Quad HD AMOLED می باشد.
TouchWiz سامسونگ که بازسازی بهینه شده ی اندروید است طیف گسترده ای از قابلیت ها را ارائه می کند، بهبود عملکرد باتری و دوربین سازگار و قابل اعتماد گوشی شما را قانع می کند که آن یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار است.



٣. Apple iPhone 7
هر دو سال یک بار شاهد تغییر در طراحی گوشی های اپل هستیم اما امسال شاهد تغییری در طراحی Apple iPhone 7 نبودیم. با این حال در گوشی پیشرفت هایی صورت گرفته که باعث شادی طرفدارن شده است. اصلاحات زیادی در پرچم دار جدید آیفون وجود دارد، حذف جک هدفون، بلندگوهای استریو، مخفی نمودن خطوط آنتن و ضد آب بودن از آن جمله هستند.
این گوشی تغییرات نامحسوسی نسبت به iPhone 6S دارد، این تغییرات شامل دکمه ی هوم جدید و داشتن مدل های سیاه براق یا مات و همچنین عملکرد سریع تر و روان تر می باشند. در نهایت باید گفت که طبق ادعایTim Cook مدیر اجرایی اپل گوشی iPhone 7 بهترین آیفونی است که شرکت تا به حال داشته است، اما این گوشی فقط کمی بهتر از iPhone 6S است به همین دلیل ما مدل قبلی را هم در این لیست گنجانده ایم.



٢. Google Pixel
گوگل با صرف انرژی و زمان زیادی دو گوشی جدید خود را با نام هایPixel و مدل بزرگتر Pixel XL روانه بازار کرده است. هر دو دستگاه دارای مشخصات و عملکردی یکسان هستند و تنها تفاوت موجود اندازه ی صفحه نمایش آن ها است. Pixel معمولی دارای نمایشگر ۵ اینچی Full HD است در حالی کهPixel XL دارای نمایشگر بزرگتر ۵.۵ اینچی و از نوع Quad HD می باشد.
گوشی های پیکسل دارای قابلیت های منحصر بفردی هستند و البته از یک نرم افزار اندروید خوش ترکیب محروم می باشند، همچنین این گوشی ها بسیار با دوام ساخته شده اند و عملکردی سریع و روان دارند. دوربین ها فوق العاده هستند و عمر باتری خوب است، که این عوامل منجر به خلق یک دستگاه اندروید رده بالا می شوند. فقط این که قیمت آنها کمی بالاست و از نعمت کارت میکرو SD و ضد آب بودن محروم اند. هر دو گوشی جک هدفون ۳.۵mm دارند.



١. Samsung Galaxy S7 edge
مطمئنا گوشی تخت SGS7 یکی از جذاب ترین دستگاه های موجود در بازار است، اما S7 edge در بازار رقابت بر آن غلبه کرده و جایگاه نخست را به عنوان جذاب ترین گوشی از آن خود کرده است. Samsung Galaxy S7 edge آمیزه ای ازعملکرد و قدرت است. صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن Quad HD را ارائه میدهد، اما با داشتن لبه های منحنی خود را از سایرین متمایز کرده است.
کیفیت ساخت این گوشی با بهترین دستگاه های موجود در بازار مطابقت دارد، کارایی SGS7 با افزودن درگاه کارت میکرو SD بسیار افزایش یافته و اندازه ی بزرگ آن جای کافی برای باتری باز کرده است. در واقع با وجود اسکنر اثر انگشت و دوربین سریع، یک گوشی پرچم دار سریع و روان خواهیم داشت که پکیج کاملی از یک گوشی هوشمند است.

منبع: pocket-lint
کد N1560794

وبگردی