آفتاب

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان زیر 5 سال ضروری است

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان زیر 5 سال ضروری است

رئیس انجمن علمی عفونی کودکان ایران عنوان کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان زیر 5 سال ضروری است زیرا موجب پیشگیری و تقویت سیستم ایمنی بدن آنها می‌شود.

دکتر محمدرضا بلوساز، رئیس انجمن علمی عفونی کودکان ایران با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا در افراد پر خطر از جمله کودکان زیر 5 سال، گفت: با آغاز فصل سرما شاهد شیوع بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی خواهیم بود که اگر کودکان زیر 5 سال به موقع واکسن آنفلوآنزا را دریافت نکنند به دلیل ضعف سیستم ایمنی، سرماخوردگی تشدید و تبدیل به آنفلوآنزا و بروز عوارض خطرناک خواهد شد.

وی درباره باور برخی افراد مبنی براینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا در کودکان موجب بروز عوارض می‌شود، افزود: مصرف هر دارویی عوارض احتمالی را در پی دارد که این عوارض در برخی داروها مانند واکسن آنفلوآنزا بسیار نادر است بنابراین نمی‌توان با یک احتمال نادر کودکان را از دریافت واکسن محروم کرد و آنها را در معرض ابتلا به بیماری‌های خطرناک که می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد قرار داد.

بلوساز یادآور شد: مسئولان وزارت بهداشت، پزشکان اطفال و نتایج تحقیقات و بررسی‌های انجام شده تاکنون عارضه مشخص برای واکسن آنفلوآنزا را اعلام نکرده‌اند.

رئیس انجمن علمی عفونی کودکان ایران در ادامه گفت: متاسفانه اخیرا اخباری در خصوص فوت یک کودک بر اثر دریافت واکسن آنفلوآنزا در جامعه منتشر شد که بررسی‌های انجام شده ثابت کرد علت فوت ناشی از دریافت واکسن نبوده اما چون همزمان این اتفاق رخ داده است این خبر به غلط در جامعه منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: کودکان زیر 5 سال، افراد بالای 60 سال،‌بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، افراد شاغل در مراکز درمانی باید نسبت به دریافت واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

آنا
کد N1560742

وبگردی