آفتاب

اقدامات اضطراری کره جنوبی برای مهار آنفلوآنزای پرندگان

اقدامات اضطراری کره جنوبی برای مهار آنفلوآنزای پرندگان

همشهری آنلاین: مقامات کره جنوبی دستور توقف کار در پروردگاه‌های طیور و حمل ونقل این پرندگان را در طول روزهای آخر هفته صادر کرده‌اند تا از انتشار گسترده‌تر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H۵N۸ جلوگیری شود.

به گزارش رویترز وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد جلوگیری از نقل و انتقال طیور از - نیمه‌شب روز جمعه ۲۵ نوامبر (۵ آذر) به وقت کره جنوبی به مدت ۴۸ ساعت اعمال می‌شود.

در همین حال روز جمعه شمار موارد شیوع گونه بسیار بیماری‌زای H5N8 آنفلوانزای پرندگان از هنگام گزارش نخستین مورد آن در یک هفته پیش، به ۶ مورد رسید. تاکنون حدود ۷۳۰ هزار قطعه پرنده برای جلوگیری از انتشار بیماری معدوم شده‌اند که کمتر از یک درصد از جمعیت ۸۴.۷ میلیونی طیور در کره جنوبی است

وزارت کشاورزی کره جنوبی گفت یک مورد جدید شیوع آنفلوانزا در یک پروردگاه اردک در جنوب غربی کشور شناسایی شده است و ۱۶۷۰۰ قطعه اردک برای پیشگیری معدوم شده‌اند.

کیم سونگ- سانگ، مقام ارشد مدیریت بهداشت حیوانات در وزارت کشاورزی کره جنوبی اعلام کرد تا روز جمعه شش مورد شیوع آنفلوانزا شناسایی شده است و آزمایش چهار مورد شیوع مشکوک دیگر دارد انجام می‌شود.

کیم گفت: «به نظر ما پرندگان وحشی ویروس را منتقل کرده‌اند و هر یک از موارد شیوع به‌طور جداگانه رخ داده است. در حال حاضر می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا انتقال ویروس میان پروردگاه‌های طیور هم رخ داده است یا نه.»

موارد عفونت انسان‌ها به ویروس آنفلوانزای H5N6 در سال‌های پیش از سرزمین اصلی چین و هنگ‌کنگ گزارش شده و این ویروس از آوریل ۲۰۱۴ تاکنون باعث مرگ دست‌کم ۱۰ نفر در چین شده است..

تابه‌حال موردی از عفونت انسانی با این ویروس در کره جنوبی شناسایی نشده است.

کد N1560561

وبگردی