آفتاب

مسکو: شواهد آمریکا علیه روسیه و سوریه جعلی است

مسکو: شواهد آمریکا علیه روسیه و سوریه جعلی است

ایرنا نوشت: روسیه اعلام کرد: تمامی شواهدی که آمریکا براساس آن علیه روسیه و سوریه ادعا می کند به مناطق مسکونی در این کشور حمله شده، جعلی است و حتی حاضر نیستند ادعاهای خود را اثبات کنند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اعلام این موضوع، گفت: آمریکا اتهام ها علیه روسیه و سوریه را بدون اینکه مدرک و شواهد مستندی ارائه دهد، مطرح می کند.
پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه روز جمعه نوشت که زاخارووا با اشاره به برخوردهای مغرضانه واشنگتن در این زمینه گفت که سامانتا پاور نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل بار دیگر بدون هر گونه مدرکی، مسکو و دمشق را مسئول قربانیان بحران سوریه خواند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: طرف های آمریکایی با وجود اینکه اعلام کرده در طرح اتهام های خود دلایل محکمی دارد، همزمان می گویند جوانب موضوع برای آنان روشن نیست ولی در هر صورت روس ها و سوری ها مقصر هستند.
وی افزود: روز دوشنبه نیز سامانتا پاور در چارچوب همین سیاست واشنگتن، نام 13 افسر سوری را در شورای امنیت بر شمرد که از نظر آمریکا مسئول جنایات جنگی در سوریه هستند و بیان کرد واشنگتن اجازه نمی دهد، این افراد پشت سر رژیم سوریه مخفی شوند.
زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: تاکید می کنم، تمامی شواهدی که آمریکا بر اساس آنها مدعی می شود به مناطق مسکونی حمله صورت گرفته، جعلی است و تاکنون هیچ گاه حاضر نشده اند مسئولیت سخنان خود را بپذیرند.
وی در پایان افزود: مقام های آمریکایی بارها می گویند که اطلاعات مربوط به این مسائل در شبکه های اجتماعی وجود دارد یا اعلام می کنند، شاهدان عینی گفته اند و این گونه پاسخ دهی به رویه عادی آنها تبدیل شده است.

4949

کد N1560468

وبگردی