آفتاب

امام جمعه اهواز: تفکر بسیجی نیاز امروزی جامعه ما است

امام جمعه اهواز: تفکر بسیجی نیاز امروزی جامعه ما است

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با تبیین نقش بسیج در حیات پربرکت انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز نیز به تفکر بسیجی برای گره گشایی از مشکلات کشور نیاز داریم.

به گزارش ایرنا آیت ا... سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر، از بسیج به عنوان فرزند امام و انقلاب یاد کرد و افزود: امام با آن عظمت روحی و معنوی افتخارش این بود که یک بسیجی است و ایشان بهترین و گویاترین تجلیل را از بسیج می کرد.
وی از بسیج به عنوان یک پدیده شگفت آور و الهی نام برد و در ادامه با اشاره به اینکه بسیج رکن رکین انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است خاطرنشان کرد: امروز نیز بسیج در خدمت کشور است و در همه ابعاد سازندگی و پیشرفت ورود کرده است که این جای شکرگزاری دارد.
امام جمعه اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج، شهیدان مدافع حرم و تبریک سالروز تاسیس بسیج به فرمان امام خمینی (ره) در پنجم آذر 1358افزود: بسیجیان هم اکنون نیز در ردیف مخلص ترین و نیرومندترین نیروهای جان برکف انقلاب اسلامی است و ما به وجود این شجره طیبه و درخت تناور افتخار می کنیم.

* تجلیل از پذیرایی گرم مردم عراق از زوار اربعین حسینی
آیت ا... موسوی جزایری از آحاد مردم عراق به خاطر پذیرایی گرم و مخلصانه از زائران اربعین حسینی تجلیل کرد و گفت: برادران و خواهران عراقی با استقبال و پذیرایی از زائران حسینی عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دادند و ما از این خدمت خالصانه آنان تقدیر می کنیم.
وی از اربعین به عنوان یک حماسه ماندگار بین المللی یاد کرد و افزود: با وجود اینکه زائران و ارادتمندان به امام حسین (ع) از دورترین نقاط جهان خود را به کربلا رساندند و پذیرایی شدند ولی هیچ کمبودی از نظر مواد غذایی در عراق دیده نشد و این از برکات وجودی سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان از مسئولان و دست اندرکاران اجرایی در اربعین حسینی و همچنین مواکب مردمی که با تلاش جهادگونه در دو مرز شلمچه و چذابه جلوه های حماسه و خلوص را به نمایش گذاشتند تقدیر کرد.
وی گفت: این عظمت اربعین حسینی در ایران و عراق با محاسبات عادی قابل توجیه نیست و به طور قطع دست الهی بالای آن است.
خطیب جمعه اهواز ابراز امیدواری کرد سال های آینده اربعین حسینی با عظمت و شکوه بیشتری برگزار شود.

* با رحلت آیت ا... موسوی اردبیلی ، ایران اسلامی یک خدمتگزار را از دست داد
امام جمعه اهواز در ادامه با تسلیت ارتحال آیت ا... سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی گفت: با رحلت این عالم دینی ، ایران اسلامی یک خدمتگزار را از دست داد.
وی با اشاره به سوابق مبارزاتی مرحوم موسوی اردبیلی در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این عالم مجاهد در دوران اختناق ستمشاهی با روشنگری نقش مهمی در بیداری جوانان ایفا کرد و در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتها مسئولیت ریاست دیوان عالی کشور برعهده داشت.
امام جمعه اهواز رحلت این عالم دینی را به مراجع تقلید ، حوزه های علمیه ، بیت شریف آن مرحوم و عموم ملت قدرشناس ایران تسلیت گفت.

* شهید مدرس ، فریادگر اسلام خواهانه ملت ایران در دوران سیاه رضا خان بود
نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه شهید مدرس ، از وی به عنوان فریادگر اسلام خواهانه ملت ایران در دوران سیاه رضا خان یاد کرد و افزود: شهید مدرس یک تنه در مقابل قلدری رضا خان ایستاد و عاقبت پس تحمل زندان و تبعید به دست عمال کثیف رضاخان به شهادت رسید.
آیت ا... موسوی جزایری همچنین به ارادت خاص امام خمینی(ره) به شهید مدرس اشاره کرد و گفت: حضرت امام، خود را شاگرد مرحوم شهید مدرس می دانست و همیشه به بزرگی و عظمت از آن شهید یاد می کرد.

* حماسه چهارم آذر باید برای آیندگان یک درس باشد
امام جمعه اهواز از حماسه چهارم آذر 1365 که در آن مردم اندیمشک مورد هجوم وحشیانه 50فروند هواپیمای بعثی عراق قرار گرفتند تجلیل کرد و گفت: این حماسه به یاد ماندنی باید درسی برای نسل های آینده باشد.
وی با بیان اینکه در این هجوم ناجوانمردانه بیش از 300 نفر از مردم اندیمشک به شهادت رسیدند و 700 نفر نیز مجروح شدند افزود: فردای آن روز مردم مقاوم اندیمشک شهدای خود را تشییع کردند و شعار مرگ بر آمریکا و اسراییل و جنگ جنگ تا پیروزی سر دادند.
امام جمعه اهواز به نقش مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: این خطه از میهن اسلامی 6 شهید مدافع حرم را نیز تقدیم اسلام و اهل بیت (ع) کرده است.
آیت ا... موسوی جزایری همچنین سالروز هفتم آذر روز نیروی دریایی را گرامی داشت و اظهارکرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس ، دشمن بعثی را در دریا زمینگیر کرد و اجازه خودنمایی در خلیج فارس به آن نداد.
به گزارش ایرنا خطیب جمعه اهواز در خطبه نخست نماز ترک محرمات ، انجام واجبات و یاد آخرت را از مظاهر تقوا بیان کرد و افزود:بی تقوایی و گناه سم مهلکی است که هر جامعه ای را از پای درمی آورد.
وی از رحلت جانگذار پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) به عنوان ام المصائب یاد کرد و گفت: همه انحراف های امت اسلامی پس از رحلت ختمی مرتبت ظهور کرد و وحی الهی نیز با رحلت آن پیامبر عظیم الشان منقطع شد.
امام جمعه اهواز با ذکر مناقب و فضائل امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) سالروز شهادت آن دو امام همام را به عموم مسلمانان تسلیت گفت.
6065 / 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
کد N1560392

وبگردی