آفتاب
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت و توان بالای بسیج در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

استفاده از ظرفیت و توان بالای بسیج در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

زنجان-دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ورود بسیج به عرصه اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از ظرفیت و توان بالای بسیج در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محسن رضایی ظهر جمعه در همایش بسیجیان استان زنجان در محل مصلای شهر زنجان با بیان اینکه بسیج در هر عرصه ای که ورود پیدا کرده موفق و سربلند بوده است، افزود: آنچه امروز باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد مشارکت و ورود بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید این اصل مهم مورد توجه مسوولان در برنامه ریزی ها در حوزه اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی تحقق اهداف این بخش را شتاب می بخشد، ادامه داد: مشارکت بسیج در اقتصاد مقاومتی به نفع کشور و مصالح آن خواهد بود و پایه های اقتصاد مقاومتی را  تحکیم  خواهد کرد.

رضایی افزود: توسعه اقتصادی کشور یک ضرورت مهم و اساسی است و تنها راه برون رفت از چالش ها و مشکلات اقتصادی توجه به حوزه اقتصاد مقاومتی و گام برداشتن در این مسیر است و به همین جهت استفاده از توان و ظرفیت بسیج گام مهم و اساسی در تحقق این اصل مهم است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری حضور موفق و مقتدرانه بسیج طی هشت سال دفاع مقدس، نقش تعین کننده این نیرو را در روند هشت سال دفاع مقدس مورد تاکید قرار داد و گفت: بسیج طی هشت سال دفاع مقدس مقتدر و توانمند توانست معادلات دشمنان را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه کند و امروز در عرصه اقتصادی بسیج توانایی این را دارد که با تمام ظرفیت خود در فرایند توسعه اقتصادی کشور موفق عمل کنند.

رضایی با بیان اینکه دولت باید به توان و ظرفیت بسیج در عرصه اقتصادی مقاومتی توجه کند و از ظرفیت بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کند،  ادامه داد: همانگونه که بسیج در همه عرصه ها حضور پیدا کرده است دولت نیز باید از ظرفیت بسیج در اقتصاد مقاومتی استفاده کند.

وی با بیان اینکه بسیجیان در هر عرصه که خدمت می کنند در راستای پیشبرد اهداف نظام است و این روحیه و تفکر بسیجی امروز هم  باید  همچنان در اقتصاد و فرهنگ جاری شود ، گفت: بسیج با فراگیری که دارد همه اصناف و گروه ها و قشر های جامعه را شامل می شود و حضور بسیجیان درهر عرصه  همواره با موفقیت همراه بوده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایران چراغ راهنمایی است که مسیر را بر همه روشن و آشکار می کندووظیفه ما هم پیمان و متحد بودن است.

رضایی افزود: بسیجیانی که امروز مدافع حرم شده اند نشان دادند یک بسیجی هیچگاه خسته نمی شود و همواره از آرمانهای اسلام دفاع خواهند کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بسیج شجره طبیعه ای است که در همه صحنه ها توانمندی و کارآیی خود را نشان داده است، گفت: بسیج درخت تناوری که شاخ و برگ آن به آسمان رسیده است و در همه بخش ها بسیج و روحیه بسیج توانسته راهگشا باشد و چالش ها و مشکلات را رفع کند.

رضایی با بیان اینکه بسیج فداکاری برای یک انقلاب و تصمیم بزرگ است، یادآور شد: بسیج در سخت ترین شرایط توانسته از تهدیدها یک فرصت برای اقتدار و عزت فراهم کند و با دست خالی به مصاف مشکلات رفته و موانع را رفع کرده است.

وی با بیان اینکه برخی بدخواهان می خواهند بسیج را به حاشیه برانند و این نیروی مقتدر و توانمند را خانه نشین کنند، ادامه داد: بسیج خستگی‌ناپذیر با شوق دیدار محبوب و آماده عبور از سختی‌ها است و با دست خالی به جنگ رفتن، یقین داشتن و غلبه بر شک و تردید از ویژگی‌های بسیج است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: باید تردید و شک را کنار بگذاریم چون با تردید و دودلی نمی‌توان کشور را اداره کرد. منتظر آمریکا ماندن در امور برای انجام توافقات تردید بزرگی است که اجازه نمی‌دهد نیروهای ما و توانایی‌های داخلی وارد صحنه شوند.

رضایی با بیان اینکه باید از ابتکارات و توانایی‌های داخلی استفاده کنیم، گفت: عده‌ای دچار تردید هستند که باید این تردید رفع شود و در ایام هفته بسیج از همه مسئولان کشور می‌خواهیم تردید و دودلی را کنار بگذاریم و راه امام راحل را یکپارچه دنبال کنیم. از آمریکا آبی نخواهد جوشید و اگر قرار بر جوشش آبی باشد، در دل جوانان ایران اسلامی است.

رضایی با بیان اینکه بسیج شکست ناپذیر است و در طول عمر پر برکت خود این اصل مهم را نشان داده و باید از این فرمول در همه عرصه ها استفاده شود، گفت: بسیج یعنی اخلاص، صداقت و فداکاری بزرگ برای ملت و انقلاب و تصمیم بزرگ است و شکل گیری این نیروی مردمی در اوایل انقلاب روند اقتدار و پیروزی های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را شتاب بخشید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه استان زنجان همواره در شکل گیریو  تحقق اهداف بسیج  حضور داشته است، گفت: استان زنجان از زادگاه‌های بزرگ بسیج در انقلاب اسلامی است و همواره در صحنه حمایت و پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه حضور داشته است.

رضایی با بیان اینکه مردم زنجان از نخستین افرادی بودند که از زمان آغاز جنگ راهی جبهه‌ها شدند، گفت: استان زنجان تقدیم  ۳ هزار شهید، ۶ هزار جانباز و تربیت ده‌ها افسر عالی رتبه در جبهه‌ها را در کارنامه خود ثبت کردند و فرماندهان زنجانی در لشکر ۳۱ عاشورا و تشکیل این تیپ در استان زنجان نقش تاثیرگذار داشتند.

وی گفت: تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج از جوانان استان زنجان هستند که به درجه عالی افسری امام زمان (عج) رسیدند.

کد N1560382

وبگردی