آفتاب

امام جمعه زاهدان: بسیج یاد آور خاطره بزرگترین مردان تاریخ معاصر است

امام جمعه زاهدان: بسیج یاد آور خاطره بزرگترین مردان تاریخ معاصر است

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: بسیج یادآور شکوه و حماسه های زیبا و نگهبانی از دستاوردهای عظیم انقلاب و یادآور خاطره عزیزترین و بزرگترین مردان تاریخ معاصر است که یک جلوه اش هشت سال دفاع مقدس بود.

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) گفت: بسیج مستضعفان که در 5 آذر سال 1358به فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت به یک فرهنگ عمومی تبدیل و زمینه ساز تبلور وحدت و پیدایش ایثارگری در مقابله با استکبار جهانی شد.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: تفکر بسیجی متعلق به یک ارگان و نهاد خاصی نیست، هرکجا باشد برکت به همراه دارد برای مثال دانشمندان هسته ای با تفکر بسیجی به موفقیت رسیدند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تفکر بسیجی در راستای حفظ و صدور انقلاب به وجود آمد و امروز افتخار بسیج و بسیجیان این است که با وجود تلاش های زیاد دشمنان یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به سفارش پیامبر مکرم اسلام(ص) از وظایف پدر و مادر است که به فرزندانشان تیراندازی بیاموزند.
امام جمعه زاهدان با اشاره به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام درباره بسیج مستضعفین گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمودند رکن و عمود دین من و مدافع واقعی دین من از میان ضعفای جامعه بیرون می آیند.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: بسیجی کارآمدترین و بی ادعاترین نیروی عالم است و تفکر بسیجی برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است و همین تفکر توانست انقلاب اسلامی را از گزند دشمنان حفظ کند.
عضو خبرگان رهبری افزود: تفکر بسیجی در مردم نهادینه شده به گونه ای که هر گاه در عرصه ای نیاز به حضور باشد به صورت خودجوش وارد صحنه شده و به دفاع از انقلاب و میهن اسلامی می پردازند.
امام جمعه زاهدان با تسلیت سالروز وفات پیامبر مکرم اسلام (ص) به صفات اخلاقی آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: عموم مردم پیامبر اسلام (ص) را به نرم خویی می ستودند به طوری که ایشان در قرآن کریم نیز به خلق عظیم توصیف شده اند.
وی اضافه کرد: برد جهانی دین اسلام به واسطه نرم خویی پیامبر اسلام (ص) بوده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: پیامبر اسلام (ص) درباره همه مسائل مربوط به مسلمانان تدبیر کرده اند به طوری که حتی در مسائل ریز زندگی آنان مانند انتخاب نام زیبا و خوب برای فرزندانشان نیز توصیه فرموده اند.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: تفکر پیامبر اسلام(ص) جامع بود به طوری که در مکه بعد از آنهمه جنگ افروزی دشمنان قسم خورده اسلام، کسانی را مورد عفو قراردادند که تا بن دندان علیه اسلام جنگیده بودند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) تحت تاثیر هیچ قدرتی جز قدرت خداوند بلند مرتبه قرار نداشتند.
آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از خطبه های نماز فاجعه غم انگیز انفجار تروریستی در عراق و شهادت زائران کربلای حسینی را تسلیت گفت.
امام جمعه زاهدان با اشاره به روز نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نمونه ای از اندیشه و فرهنگ ناب اسلام است بطوری که در همان روزهای نخست جنگ تحمیلی برای تداوم این اندیشه، قدرت نیروی دریایی صدام را به محاصره گرفت و تا آخر جنگ اجازه هیچ مانوری به نیروی دریایی رژیم بعث نداد.
عضو خبرگان رهبری افزود: نیروی دریایی از کشتی های حامل نفت و مواد و کالاهای دیگر به خوبی محافظت کرده و صیانت به بهترین شکل از مرزهای آبی کشور را در کارنامه خود دارد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در بخش دیگری از خطبه ها اقدام اداره کل دامپزشکی برای واکسینه کردن طیور محلی در جهت مقابله با یک بیماری واگیردار که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، را قابل تقدیر دانست.
8006**6081 خبرنگار: نرگس تیموری** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1560329

وبگردی