آفتاب

احمد خاتمی: ما ۳۷ سال نان مقاومت را خوردیم نه نان مذاکره را /تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای

احمد خاتمی: ما ۳۷ سال نان مقاومت را خوردیم نه نان مذاکره را /تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای

تسنیم نوشت: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مقاومت سومین سرمایه بسیج است که به‌واسطه این فرهنگ در تمامی سال‌های پس از انقلاب کشور را حفظ کرده است.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در گردهمایی ده‌ها هزار نفری بسیجیان کرمان با حضور در این تجمع که در محل مصلای امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: حضور در این تجمع بیعت با آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل بسیج 20میلیونی از سوی امام خمینی(ره) الهامی از سوی خداوند بود تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با فرماندهان بسیجی، حق سخن را در رابطه با بسیج ادا کردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان از بسیجیان به عنوان سرمایه‌ بسیار عظیم این سرزمین نام برد و خاطر نشان کرد: همه آحاد ملت به این حقیقت واقفند که بسیج در کنار نیروهای مسلح تکلیف جنگ تحمیلی هشت ساله را تعیین کرد.

وی سرمایه 25 میلیونی بسیج را بسیار بااهمیت برشمرد و گفت: امروز هم بسیج به عنوان بازوان پرتوان این امت و امام در تمامی صحنه‌ها حاضر است و با تمام قوا از شجره طیبه انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

خاتمی پایبندی به دین و ارزش‌های اسلامی را از سرمایه‌های بسیج نام برد و خاطرنشان کرد: بسیجی به خوبی می‌داند که هر رفتار او به دو سبد شخصی و بسیج ریخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر رفتاری که از یک بسیجی سر بزند الگویی برای سایر افراد جامعه است عنوان کرد: عنصر اساسی و ستون فقرات بسیج، همین تدین بسیجی است و به هیچ عنوان نمی‌توان بسیجی را منهای تدین متصور شد.

امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: بصیرت دومین سرمایه نیروهای بسیج است و همین بصیرت و بینش درست بود که بسیج را در 9 دی سال 88 به صحنه آورد و بساط فتنه را جمع کرد.

وی با تاکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند فتنه فراموش شود تصریح کرد: تا زمانی که  فتنه‌گران عذرخواهی نکنند، موج نفرت از فتنه زنده می‌ماند و تا آن زمان که دل مقام معظم رهبری از فتنه خون است، دل این مردم هم از فتنه خون است.

خاتمی در ادامه تاکید کرد: فتنه‌گران باید از ملت ایران و مقام معظم رهبری عذرخواهی کنند و گرنه این ملت بصیر و بیدار در صحنه حاضر هستند و از انقلاب اسلامی با جان و دل پاسداری کرده و می‌کنند.

وی از بسیج به عنوان کانون بصیرت نام برد و خاطرنشان کرد:  بسیجیان ما به خوبی می‌فهمند که دشمن امید این ملت را هدف قرار داده و می‌خواهند به گونه‌ای نشان دهند که در کشور هیچ چیز در جای خودش نیست و مردم ایران را خسته و ناامید مطرح کنند، اما این مردم به یاری خدا با نشاط در صحنه حضور دارند و دشمن را خسته و ناکام می‌کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان در ادامه تصریح کرد: همه رئیس جمهور‌های آمریکا علیه ایران توطئه کردند، اما به لطف خدا تا این ملت بسیجیان دلیر را دارد، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی بسیجی را لشکرمطیع ولایت دانست و خاطر نشان کرد: به فضل خدا و به برکت پشتیبانی از ولایت‌فقیه بوده که انقلاب اسلامی توانسته 37 سال از گردنه‌های سخت عبور کرده و به کوری چشم دشمنان با موفقیت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

خاتمی با بیان اینکه منطق بسیجی «از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن»است و بسیجیان در میزان سنجش خود همه را با محک ولایت می‌سنجند اظهار داشت: بسیجیان در نظام جمهوری اسلامی هر مسئولی که ولایی عمل کند و درصدد اجرای رهنمودهای ولایت باشد را از جان و دل دوست دارند و زمانی که جریان و یا مسئولی از ولایت فاصله گرفت بی‌تردید منفور ملت و بسیجیان واقع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما 37 سال نان مقاومت را خوردیم نه نان مذاکره را عنوان کرد: مقاومت سومین سرمایه بسیج است که بواسطه این فرهنگ در تمامی سال‌های پس از انقلاب کشور را حفظ کرده و می کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تقدیر از تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: تلاش‌های تیم مذاکره کننده بر کسی پوشیده نیست اما دو سال است که مردم در جریان مذاکرات هستند و پشت‌سر هم شاهد بدعهدی طرف مقابل هستیم در حالیکه قرار نبود دیگر تحریمی بر ملت ایران تحمیل شود.

وی با تاکید برسخنان مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: تمدید تحریم‌ها نقض برجام است و قطعا نظام جمهوری اسلامی در این رابطه واکنش نشان داده و مقابله خواهد کرد.

خاتمی با اشاره به اینکه حال که ایران به تمامی بندهای برجام عمل کرده و طرف مقابل بدعهدی کرده است گفت: جا دارد کسانی که می‌گفتند با اجرای برجام همه مشکلات رفع می‌شود، عذرخواهی کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با بیان اینکه طاغوت مسجد جامع کرمان را به آتش کشید، اما مردم کرمان ایستادند و جواب این مقاومت را گرفتند، گفت: مقاومت دشمنان را سر جای خود می‌نشاند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: الگوی چهار سرمایه بسیجی یعنی تدین، بصیرت، ولایتمداری و مقاومت، سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

29219

کد N1560297

وبگردی