آفتاب

مراکز درمانی استان سمنان برای رسیدگی به مجروحان سانحه قطار در آماده باش کامل است

مراکز درمانی استان سمنان برای رسیدگی به مجروحان سانحه قطار در آماده باش کامل است

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: نیروها و مراکز درمانی این استان برای ارایه خدمات درمانی به مجروحان برخورد 2 قطار در دامغان، در آماده باش کامل هستند و با تمام امکانات و توان، در حال انجام امور درمانی مجروحان این حادثه هستند.

مهدی شادنوش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد مجروحان به دلیل ابعاد حادثه برخورد 2 قطار، زیاد بود و پزشکان و پرستاران در بیمارستان های کوثر سمنان و ولایت دامغان، با تمام توان به درمان مجروحان می پردازند.
وی گفت: 9 مجروح سانحه برخورد قطار در دامغان استان سمنان، از طریق بالگردهای هلال احمر سمنان و اورژانس شاهرود به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شدند.
شادنوش اسامی مجروحان انتقال به بیمارستان کوثر سمنان را احسان احمدی، حمزه صمدیان، علی داوری پناه، امیر دانشور، احمد الله‌ وردی، رضا غفاری، عطار راحلی، شهرام پورعزیزی و بهزاد رهبری، عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: 16 نفر از مجروحان سانحه برخورد 2 قطار در دامغان، به صورت سرپایی در کلنیک های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، خدمات درمانی دریافت کردند و مداوا شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: تاکنون 45 مجروح نیز به بیمارستان ولایت شهرستان دامغان منتقل شده است.
وی تصریح کرد: هنوز امکانی از ارایه نام و تعداد دقیق از جان‌باختگان سانحه برخورد 2 قطار در دامغان قابل ارایه نیست و آمبولانس های علوم پزشکی و هلال احمر همچنان در حال جستجو و انتقال پیکر جان باختگان این سانحه هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطر نشان کرد: تمام بیمارستان های استان برای مداوای مجروحان در آماده باش کامل به سرمی برند و تجهیزات پزشکی و اتاق‌های عمل برای جراحی این مصدوان با تمام امکانات تا پایان درمان این مجروحان آماده است.
برخورد قطار مشهد- سمنان و قطار تبریز- مشهد در ساعت هشت صبح امروز در محدود ایستگاه هفتخوان در بین شهرستانهای سمنان و دامغان رخ داد.
6103/6026
خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
کد N1560222

وبگردی