آفتاب
امام جمعه قزوین:

حاکم شدن تفکر بسیجی موجب سلامت جامعه می شود

حاکم شدن تفکر بسیجی موجب سلامت جامعه می شود

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: حاکم شدن تفکر و روحیه بسیجی در جامعه موجب کاهش آسیب های اجتماعی و خدمت رسانی بهتر به مردم و سلامت جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: اگر اندیشه بسیجی در جامعه حاکم شود بسیاری از مشکلات و آسیبها کاهش یافته و سلامت جامعه تضمین می شود.

وی افزود: با نگاهی عمیق و ژرف اندیشانه می توان گفت هر کس که مسلمان است و به احکام دینی عمل می کند و با قرآن مانوس است بسیجی محسوب می شودو نمی توان مسلمان بود اما بسیجی عمل نکرد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر به دستورات دین مبین اسلام عمل کنیم یک بسیجی واقعی خواهیم بود و انتظار می رود همه در عمل بسیجی باشیم.

مسئولان همه باید روحیه بسیجی داشته باشند

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: اگر خواستیم به کسی مسئولیتی بدهیم حتما باید بسیجی باشد در غیر این صورت شایسته پذیرش مسئولیت نیست.

وی افزود: قرار نیست یک نفر که مسئولیت می پذیرد بعدا بسیجی شود بلکه باید تکلیف خود را مشخص کند و اگر کسی این روحیه را نداشته باشد بدرد مسئولیت نمی خورد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: امروز هر خیر و برکتی که در کشور مشاهده می شود مرهون بسیج است و هرجا با این روحیه وارد شده ایم به موفقیت رسیده ایم.

عابدینی اظهارداشت: امروز عراق با روحیه بسیجی توانسته آمریکا را از کشورش بیرون کند و در مبارزه با داعش روز به روز موفقتر عمل کند و نهضت بیداری در یمن و سایر کشورها ناشی از همین روحیه بسیجی است.

وی گفت: اگر موشکی در کشور ساخته شده با همین روحیه بسیجی است و هر جا خیانتی هم شده ناشی از دوری از این روحیه و اخلاق ارزشی است.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: آنجا که ناجوانمردی و اختلاس و غارت بیت المال صورت می گیرد ناشی از سپردن کارها به افراد غیر بسیجی است و هر کس این روحیه را نداشته باشد احتمال خطا دارد.

وی اظهارداشت: بسیجی واقعی هرگز در بیت المال خیانت نمی کند و حافظ ارزشهاست و در مسیر ولایت و خدمت به مردم گام بر می دارد.

وقف صدقه جاریه و فعالیتی ماندگار است

امام جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز به هفته وقف هم اشاره کرد و گفت: انسانهای خیر در زمان حیات خود کار خیر و ماندگاری از خود به جا می گذارند تا دیگران نیز از آن برخوردار شوند و سنت حسنه وقف بهترین صدقه جاریه است.

وی افزود: کسانی که با وقف مدرسه، مسجد، کتابخانه، لوله کشی آب در روستا، ساخت قنات و دهها کار خیر دیگر به مردم خدمت کرده اند موجب رضایت الهی شده اند و این کارها ماندگار شده و موجب جلب رضایت الهی هم می شود.

آیت الله عابدینی با محکوم کردن جنایات داعش در عراق هم گفت: انفجار تروریستی در حله عراق که موجب شهادت جمعی از زائران شد را تسلیت عرض کرده وامیدواریم شر داعش از سرزمینهای اسلامی کنده شود و شاهد نابودی این گروه وحشی که زاییده استکبار است باشیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به مناسبت های هفته در خصوص شهادت رسول گرامی اسلام(ص)، امام رضا(ع)، هجرت نبی اکرم(ص)، درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی، موذن زاده اردبیلی، میرزاکوچک خان جنگلی، خانم دباغ، و شایان فر هم مطالبی بیان کرد.

      

کد N1560209

وبگردی