آفتاب
مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس :

تمام عرصه های پیچیده و وسیع کشور را می توان با تفکر بسیجی مدیریت کرد

تمام عرصه های پیچیده و وسیع کشور را می توان با تفکر بسیجی مدیریت کرد

کیش – ایرنا – مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: با تفکر بسیجی می توان تمام عرصه های پیچیده و وسیع کشور را مدیریت کرد همانطور که در دوران انقلاب و دفاع مقدس حضرت امام (ره) اینکار را انجام دادند.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ احمد یار محمدی پنجشنبه شب در' یادواره شهدای مدافع حرم ' که در مزار شهدای گمنام جزیره کیش برگزار شد با تبریک هفته بسیج اظهار کرد : شجره طیبه بسیج نماد عزم ملی در مقابله با همه تهاجم های نظامی ،سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی است.
وی با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی از عاشورا و قبل از آن سرچشمه گرفته ،ادامه داشته و همچنان در حال گسترش است تصریح کرد: با تفکر بسیجی می توان تمام عرصه های پیچیده و وسیع را مدیریت کرد همانطور که در دوران انقلاب و دفاع مقدس حضرت امام (ره) اینکار را انجام دادند.
مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: با بکارگیری نیروها ، استفاده از توانمندی های معنوی و قدرت لایزال الهی توانستیم مقابل ابرقدرت های جهان بایستیم .
سرهنگ یار محمدی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش 'زن و خانواده' در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: زنان و خانواده معجزه هایی در جنگ پدید آورد و بسیاری از حوادث بزرگ در دفاع مقدس در پشت جبهه ها رخ داد .
وی اظهار داشت: در 8 سال دفاع مقدس بسیاری از افراد در پشت جبهه فعالیت می کردند اما هیچگاه پشت به جبهه نکردند.
این مقام نظامی به کمک های مردمی در جنگ اشاره کرد و گفت: اگر زنان حماسه جنگ را نمی سرودند و این حماسه بزرگ در میان خانواده ارزش تلقی نمی شد مردان اراده و انگیزه جنگیدن با دشمنان را نداشتند.
به گزارش ایرنا ، مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تاکید بر اهمیت حجاب افزود: چادر نماد لباس ملی است و بیش از اینکه یک حجاب اسلامی باشد یک حجاب برتر ایرانی است.
وی با بیان اینکه برخی تاریخ را با رشوه ، دشنه و عشوه می نویسند اظهار کرد : اگر مستندات جنگ به درستی جمع آوری نشود بعد ها تاریخ را به گونه ای دیگر روایت خواهند کرد.
سرهنگ یار محمدی تصریح کرد : ملت ایران جسارت کرد و خود تاریخ خود را می نویسد و باید این نوشتن به گونه ای باشد که نسل آینده از اتفاقات 8 سال دفاع مقدس به خوبی آگاه شود .
وی به ظلم صورت گرفته توسط شورای امنیت در جهان در مورد جنگ ایران و عراق اشاره کرد و افزود :این شورا پس از 11 سال از وقوع جنگ تحمیلی ،عراق را متجاوز اعلام کرد ، عراق در سال 1370 به کویت حمله کرد اما تنها چند ساعت پس از وقوع جنگ همین شورا تصویب کرد که عراق متجاوز است .
سرهنگ یار احمدی گفت: دوران دفاع مقدس و جسارت هاو شجاعت های مردم باید بخوبی شناخته و شناسانده شود که این اقدام کاری زینبی است .
وی تاکید کرد : اگر ایثارگری ها ، شجاعت ها و دلیرمردهای رزمندگان اسلام بخوبی بازگو و به نشل اینده منتقل نشود حق بسیج و مردم ضایع خواهدشد.
مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: مردم درآن زمان با کمترین امکانات و تجربه جنگی که کم نظیر و بی سابقه بود در مقابل امپراتوری جهان ایستادند .
وی جنگ را یکی از مهمترین رخدادها برای ملت ها عنوان کرد و افزود : آنها می توانند این حادثه پرخسارت را به یک فرصت و سرمایه تبدیل کنند.

* جاری و ساری شدن تفکر بسجی کشور را از آسیب دشمنان حفظ خواهد کرد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نیز در این به اهمیت جاری و ساری شدن تفکر بسیجی در جامعه اشاره کرد مراسم گفت: اگر تفکر بسیجی را در جامعه حفظ کنیم به مملکت آسیبی نخواهد رسید.
سرگرد ابراهیم خادمی زاده اظهار داشت : زمانی که این تفکر در کشوری طنین انداز شود آن کشور از آسیب دشمنان در امان خواهد ماند .
وی با تاکید بر اینکه باید یاد و خاطره شهدا زنده نگاه داشته شود گفت: این خاطرات را باید بیش از پیش گرامی بداریم.
به گزارش ایرنا ، فرمانده مقاومت بسیج سپاه کیش به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت می فرمایند شفاعت سه طایفه پذیرفته می شود که آنها پیامبران ،علما و شهدا هستند.
سرگرد خادمی زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم افزود: این شهدا از جان و مال خود گذشتند تا کشور در امنیت و سلامت باشد و اگر آنها جان خود را در راه خدا تقدیم نکرده بودند امروز این امنیت پابرجا نبود.
وی تصریح کرد :امروز شهدا در سوریه و عراق در مقابل جریان تکفیری و ضد اسلام که استکبار جهانی پشتیبان آنها است ایستادگی می کنند تا کشور در امنیت کامل باشد.
مراسم یاد واره شهدای مدافع حرم با حضور امام جمعه اهل سنت ،فرماندهان نظامی و انتظامی ، مدیران سازمان منطقه ازاد کیش و جمعی از مردم خدا جوی جزیره کیش در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.
غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام ، پخش نماهنگی از شهدای مدافع حرم و تقدیر از خانواده های شهدا بخش های دیگر این مراسم بود.
امام خمینی (ره) در 5 آذر 1358 دستور تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کردند.
30 آبان تا 6 آذر ماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده و بسیج جزیره کیش نیز به همین مناسبت اجرای 70 عنوان برنامه را در دستور کار خود قرار داده است .
1630**1641* 1484
خبرنگار:مریم زبان دان ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
کد N1560169

وبگردی