آفتاب

موافقت معارضان سوری با طرح ارسال کمک به شرق حلب

موافقت معارضان سوری با طرح ارسال کمک به شرق حلب

سازمان ملل متحد از موافقت معارضان مسلح سوری با طرح ارسال کمک‌های انسان دوستانه به شرق حلب در شمال سوریه و تخلیه مجروحان از این منطقه، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «یان ایگلاند» هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل، روز پنجشنبه اعلام کرد، شورشیان سوری در شرق حلب با طرح ورود کمک‌های انسان دوستانه به این منطقه و تخلیه بیماران و مجروحان موافقت کرده اند.

 با آغاز فصل سرما دستکم ۲۷۵ هزار نفر در شرق حلب گرفتار شده اند و آخرین محموله غذایی در این منطقه در تاریخ ۱۳ نوامبر توزیع شده بود.

یان ایگلاند خاطرنشان کرد، صدها کامیون حامل کمک در ترکیه و در بخش غربی حلب آماده انتقال به شرق حلب هستند، اما سازمان ملل پس از موافقت حکومت سوریه زمان نیاز دارد تا بتواند هماهنگی‌های لازم برای این عملیات «پیچیده و خطرناک» را انجام دهد.

هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد، ما اکنون موافقت اصولی گروه‌های مسلح مخالف در شرق حلب را داریم.

وی افزود: ما موافقت ضمنی روسیه در این خصوص طرح چهار ماده‌ای را دریافت کرده ایم. ما نیازمند موافقت کتبی و همچنین حمایت بی‌قید و شرط روسیه هستیم. البته هنوز منتظر پاسخ حکومت سوریه هستیم.

این مقام سازمان ملل متحد همچنین ابراز امیدواری کرده است که کار چرخش۳۰ پزشکی که هم اکنون در حلب هستند انجام شود.

وی اضافه کرده است که صدها مجروح در شرق حلب منتظرند که در چارچوب این طرح تخلیه شوند.

کد N1560035

وبگردی