آفتاب
رئیس شورایعالی استانها:

شوراها بدون حق الزحمه مشکلات مردم را در کشور پیگیری می کنند

شوراها بدون حق الزحمه مشکلات مردم را در کشور پیگیری می کنند

چابهار- ایرنا- رئیس شورایعالی استانها گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بدون حق الزحمه و چشم داشت مالی، مسائل و مشکلات مردم را در نقاط مختلف کشور پیگیری می کنند.

مهدی چمران عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در چابهار اظهار کرد: شوراهای اسلامی نقش مهمی در پیگیری مشکلات مردم دارند و با تعامل سازنده با مسئولان پل ارتباطی دولت و ملت هستند.
وی افزود: شوراها مردمی و عمومی هستند و خالصانه و برای رضای خدا کار می کنند.
چمران ادامه داد: جلسات مجمع مشورتی شوراهای استان های کشور هر سه ماه یکبار در استان های مختلف کشور برگزار می شود تا در کمیسیون های تخصصی مسائل و مشکلات روز پیش روی شهرداری ها و شوراها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی گفت: شورایعالی استان ها تنها مرجع بعد از دولت است که می تواند به دولت و مجلس لایحه بدهد.
چمران تصریح کرد: شوراها با دولت تدبیروامید تعامل و ارتباط مستمر دارند.
رئیس شورایعالی استانها بیان کرد: نتایج مجمع شوراهای عالی استان ها به صورت طرح و لایحه بررسی و برای تصویب به دولت و یا مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.
چمران درخصوص اهمیت اجلاس شوراهای استانهای کشور در چابهار اظهار کرد: در این نشست ها موضوع درآمدهای پایدار شهرداری ها، مسائل فرهنگی اجتماعی واقتصادی، مدیریت یکپارچه شهری، مساله سازمان بازرسی و برنامه ششم توسعه مطرح و برای بودجه سال آینده تصمیماتی گرفته شد.
به گزارش ایرنا اجلاس 2 روزه روسای شوراهای اسلامی استان ها و شهرهای مراکز استان های کشور از روز چهارشنبه در سرسرای همایش های منطقه آزاد چابهار آغاز بکار کرده است.
در این همایش اعضای چهار کمیسیون توسعه و عمران شهری، حقوقی و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سلامت، بهداشت و محیط زیست به صورت جداگانه نشست های تخصصی را برگزار کردند و موضوعات مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
منطقه آزاد و بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
شبد**3043**6081**1504**خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهندگان: حیدر سرایانی** علی پاینده
کد N1559885

وبگردی