آفتاب
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با مهر مطرح کرد:

۱۷راهدارخانه سمنان درآماده باش/ آهوان یخ زد/توسکستان همچنان مسدود

۱۷راهدارخانه سمنان درآماده باش/ آهوان یخ زد/توسکستان همچنان مسدود

شاهرود- مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با بیان اینکه به علت شرایط جوی ۱۷راهدارخانه و ادارات راه استان برای خدمت به مسافران آماده باش هستند، گفت: ماشین آلات راهداری در تمام محورها حضوردارند.

عبدالمجید نژاد صفوی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه با توجه به شرایط نامساعد جوی و برف و کولاک  ۱۷ راهدارخانه سطح استان تجهیز و آماده پذیرایی از مسافران هستند، بیان داشت: راهدارخانه ها و تمامی هفت اداره راه مستقر در شهرستان ها با تجهیز نمازخانه و اتاق ها آماده پذیرایی از مسافران در راه مانده هستند و اگر هر مسافری بنا به دلیلی مجبور به استقرار در بین راه داشت به راحتی می تواند به این مراکز مراجعه کند.

وی درباره وضعیت راه های استان سمنان با بیان اینکه در محور فولاد محله از حدود دو ساعت گذشته برف و کولاک آغاز شده و با وزش تند باد مواجه است، گفت: در این محور تردد به کندی صورت می گیرد و از رانندگان تقاضا داریم چنانچه سفر ضروری در پیش ندارند از تردد در محورهای کوهستانی خودداری کنند.

آهوان یخ زد 

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان همچنین ابراز داشت: در حال حاضر گردنه آهوان و بخشی از بزرگراه سرخه به سمت تهران با یخ زدگی جاده روبرو است و ماموران اداره راه با ماسه و نمک پاشی سعی در بهبود رفت و آمد خودروها در این محدوده دارند و توصیه می کنیم رانندگان در این محورها با سرعت مطمئن تردد کنند چراکه سرخوردگی یک خودرو سبب انسداد کل محور خواهد شد.

نژادصفوی در ادامه تصریح کرد: ماشین آلات راهداری در این محور مستقر هستند ولی با توجه به شرایط جوی به محض پاک سازی، ریزش مجدد برف تردد را با مشکل مواجه کرده است و عبور و مرور در این محور بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

وی افزود: بیشترین میزان بارش برف در منطقه کالپوش میامی و چشمه علی دامغان به سمت فولاد محله را شاهد هستیم و تردد در اکثر محورهای استان سمنان در جریان است و تمامی راهدارخانه ها با هشتاد دستگاه فعال در حالت آماده باش کامل مشغول فعالیت هستند.

توسکستان همچنان مسدود است 

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با بیان اینکه به پلیس راه اعلام کرده ایم که از تردد وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ جلوگیری کنند، گفت: مسافران و خودروهای عبوری باید توجه کنند چنانچه سفر ضروری ندارند از تردد در محورهای کوهستانی خودداری کنند و قبل از حرکت تجهیزات ایمنی خودرو، وسایل بهداشتی و مواد غذایی کافی به همراه داشته باشند.

نژاد صفوی به مسافران توصیه کرد: خودروهای عبوری از محورهای استان سمنان در اولین پایگاه های سوخت حتما سوخت گیری کامل داشته باشند تا اگر به هر علت در محورهای استان متوقف شدند تا زمان رسیدن خودروهای امدادی از سوخت و وسایل گرمایشی کافی برخوردار باشند.

وی افزود: در محور توسکستان از سمت شاهرود به علت کوهستانی بودن تردد به کندی برقرار است و راهداری قسمت حوزه استان سمنان را رفع مشکل کرده است اما از طرف پلیس راه استان گلستان این مسیر مسدود است لذا از مسافرانی که قصد سفر به گرگان را دارند توصیه می کنیم از این مسیر استفاده نکنند و از مسیرهایی که هلال احمر، پلیس و راهداری مستقر است مانند آزادشهر برای سفربه استان گلستان استفاده کنند.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان همچنین ابراز داشت: مسافران از تردد غیر ضروری خودداری کنند و به تذکرات اداره راه و پلیس راه در راستای حفظ ایمنی و افزایش سلامت خود با رعایت نکات ایمنی عمل کنند.

کد N1559839

وبگردی