آفتاب

تیم های پزشکی و درمانی برای انتقال مجروحان انفجار عراق در مرز مهران مستقر شدند

تیم های پزشکی و درمانی برای انتقال مجروحان انفجار عراق در مرز مهران مستقر شدند

ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تیم های پزشکی و درمانی این دانشگاه پس از وقوع انفجار عصر امروز در عراق برای انتقال مجروحان این حادثه تروریستی در مرز مهران مستقر شده و در حالت آماده باش قرار گرفتند.

دکتر علی دل پیشه شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیم های درمانی شامل فوریت های پزشکی، پزشکان، چند دستگاه آمبولانس و دیگر گروه های درمانی هم اکنون در مرز مهران آماده هستند.
وی افزود: به علت نزدیکی و امنیت مسیر مهران به کشور عراق و لزوم انتقال مجروحان به مراکز درمانی کشورمان، قرار است مجروحان این انفجار تروریستی بوسیله امدادگران جمعیت هلال احمر مستقر در کشور عراق به مرز منتقل و در پایانه مرزی مهران به گروه های درمانی وابسته به وزارت بهداشت تحویل شوند تا به مراکز درمانی و بیمارستان ها منتقل گردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز از اعزام هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هلال احمر به مرز مهران برای انتقال مجروحان حادثه تروریستی عصر پنجشنبه در عراق خبر داد.
محمد سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این خودروهای امدادی به همراه 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و هفت دستگاه آمبولانس مرکز فوریت های پزشکی (اورژانس) با کادر درمانی و امدادی هم اکنون در پایانه مرزی مهران مستقر شده اند.
به گزارش ایرنا، در حمله تروریستی که عصر امروز پنجشنبه در منطقه الشوملی در 120 کلیومتری جنوب شرقی بغداد در استان بابل عراق رخ داد، بیش از 70 نفر کشته شدند که اکثر آنها ایرانی هستند.
برخی منابع خبری همچنین تعداد قربانیان حادثه تروریستی عصر پنجشنبه در استان بابل عراق را بیش از 80 نفر ذکر کردند.
خبرگزاری رویترز با انتشار خبری فوری در این زمینه اعلام کرد که گروه تروریستی - تکفیری داعش با انتشار بیانیه ای آنلاین مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
خبرگزاری اسکای نیوز نیز اعلام کرد : تاکنون 20 زخمی این حادثه تروریستی به مراکز درمانی در استان بابل منتقل شدند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام بدلیل امنیت بالا و نزدیکی به شهرهای عراق از معبرهای اصلی ایران به عراق بشمار می رود که در ایام منتهی به اربعین امسال بیش از یک میلیون زائر ایرانی از این مرز به شهرهای مذهبی عراق سفر کردند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
کد N1559722

وبگردی