آفتاب

پنج خانوار عشایر گرفتار در برف در جیرفت نجات یافتند

پنج خانوار عشایر گرفتار در برف در جیرفت نجات یافتند

جیرفت - ایرنا - فرماندار جیرفت گفت: پنج خانوار در منطقه عشایری بخش ساردوئیه این شهرستان که در محاصره برف قرار گرفته بودند، توسط نیروهای هلال احمر و بخشداری ساردوئیه نجات یافتند.

احمد امینی روش شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر امروز در پی اطلاع از گرفتاری پنج خانوار عشایری در برف کار امداد رسانی به این خانواده ها با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران در ساردوئیه آغاز شد.
وی گفت: بخشدار و نیروهای هلال احمر بخش ساردوئیه بلافاصله به منطقه غریب شاهی اعزام شدند و خانوارها و احشام از ارتفاعات منطقه خارج و به مکان امن انتقال داده شدند.
وی خاطرنشان کرد: اقدام به موقع بخشدار و نیروهای هلال احمر بخش ساردوئیه از قرار گرفتن این خانواده ها در سرمای شب جلوگیری کرد و موجب نجات جان آنها شد.
فرماندار جیرفت افزود: کوچ دیرهنگام عشایر و سرمای غیرمنتظره علت گیر افتادن این خانواده های عشایری در منطقه بود.
وی بیان کرد: تخریب راه های عشایری در زمان بارندگی سبب می شود، عشایر هنگام کوچ با مشکل تردد روبرو شوند که پیگیر اختصاص اعتبار برای بازگشایی راه های عشایری و سهولت رفت و آمد آنها هستیم.
امینی روش گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان جیرفت در حالت آماده باش است تا در صورت بروز هر گونه مشکل بلافاصله وارد عمل شوند.
وی با اشاره به کاهش دما در منطقه افزود: گلخانه داران با تجهیز و آماده سازی وسایل گرمایشی از خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی جلوگیری کنند.
فرماندار جیرفت اظهار کرد: بنابر اعلام هواشناسی ناپایداری جوی تا پایان هفته به شکل بارش باران و برف و کاهش محسوس دما ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: مسافرانی که قصد عبور از محورهای بخش ساردوئیه و جبالبارز جیرفت را دارند تجهیزات خودروی خود را کنترل کنند تا دچار مشکل نشوند.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
بارش پراکنده برف که از دیروز در استان کرمان آغاز شد امروز (پنجشنبه) در بسیاری از شهرستان های استان بویژه مناطق سردسیر و کوهستانی شدت بیشتری گرفت.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
7450/3028/1772
کد N1559718

وبگردی