آفتاب

واژگونی قایق ومفقود شدن شکارچی در تالاب آلاگل گلستان

واژگونی قایق ومفقود شدن شکارچی در تالاب آلاگل گلستان

گرگان – ایرنا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس با اشاره به واژگونی قایق یکی شکارچیان در تالاب بین المللی آلاگل گنبدکاووس و سقوط وی به داخل آب، گفت: جستجو برای یافتن این شکارچی پرندگان ادامه دارد.

غلامرضا کریمی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عملیات جستجو پس از اطلاع از موضوع آغاز و هم اینک یک تیم حرفه ای و مجرب از غواصان استان مازندران و گلستان در حال تجسس برای یافتن وی هستند، اما تاکنون موفق نشده اند.
وی افزود: امروز یکی از کارکنان محیط زیست نیز حین گشت و کنترل در تالاب داخل آب سقوط کرد و با توجه به اینکه همکاران وی در محل حاضر بودند، او را نجات دادند.
به گزارش ایرنا سه تالاب بین المللی 'آلاگل، آجی گل و آلماگل' در قسمت شمال استان گلستان، نزدیک مرز ایران و ترکمنستان، به فاصله نزدیک به هم دربخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس واقع شده اند.
آلاگل با دو هزار و 500 هکتار وسعت، آجی گل با 320 هکتار وسعت و تالاب آلماگل با 207 هکتار مساحت در نزدیکی هم واقع هستند.
شکارچیان دارای پروانه عادی فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته در فصل اعلام شده برای شکار توسط اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، مجاز به شکار در مناطق تعیین شده، هستند.
به گزارش ایرنا، گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسئولان محیط زیست علاوه بر گونه های بومی،114 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد آوری می کنند.
گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است، گلستان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای خراسان شمالی، سمنان و مازندران همسایه می باشد.
1648
انتشار : پری سالارنیا
کد N1559688

وبگردی