آفتاب

حضور رئیس مجلس خبرگان رهبری و وزیر آموزش و پرورش در دفتر آیت الله موسوی اردبیلی

حضور رئیس مجلس خبرگان رهبری و وزیر آموزش و پرورش در دفتر آیت الله موسوی اردبیلی

قم- ایرنا- آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، عصر پنجشنبه با حضور در دفتر آیت الله موسوی اردبیلی، ارتحال این عالم فرزانه را به خانواده و اعضای دفتر ایشان تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، صبح امروز نیز آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی و برخی دیگر از شخصیت های حوزوی در دفتر این مرجع فقید تقلید حضور یافتند.
شب گذشته نیز حضرات آیات جعفر سبحانی، علوی گرگانی، محمدعلی گرامی، علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، مرتضی مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، محمد محمدی ری شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی، علوی بروجردی و علی محقق داماد و حجت الاسلام والمسلمین ملکا رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، در دفتر آیت الله موسوی اردبیلی حاضر شدند.
طی دیروز و امروز برخی شخصیت های علمی و سیاسی، شاگردان و مقلدان آیت الله موسوی اردبیلی با حضور در دفتر وی در خیابان صفاییه قم، ارتحال این عالم فرزانه را به بیت و اعضای دفتر ایشان تسلیت گفتند.
مراسم وداع با پیکر حضرت آیت الله موسوی اردبیلی امشب، پس از نماز مغرب و عشاء همراه با قرائت دعای کمیل در حسینیه معظم له با حضور روحانیت معظم و عموم مومنین برگزار می گردد.
پیکر مطهر این مرجع تقلید روز جمعه پنجم آذرماه جاری در قم تشییع و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده می شود.
آیت الله موسوی اردبیلی از روز دوشنبه هفته جاری به دلیل عارضه قلبی و گوارشی در بیمارستان لاله تهران بستری شده بود و روز چهارشنبه سوم آذرماه پس از سکته مجدد قلبی و وخامت حال، دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید، متولد سال 1304 در اردبیل است که پس از شهادت آیت الله بهشتی از سال 1360 تا 1368 به ریاست دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مقام قضایی کشور رسید.
7401/ 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1559685

وبگردی