آفتاب
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در گفت‌وگو با ایلنا:

فاضلاب تصفیه نشده بیمارستان‌های رشت به زرجوب و گوهررود می‌ریزد/رودخانه‌های رشت مقصد 140 هزار مترمکعب فاضلاب شهری

فاضلاب تصفیه نشده بیمارستان‌های رشت به زرجوب و گوهررود می‌ریزد/رودخانه‌های رشت مقصد 140 هزار مترمکعب فاضلاب شهری

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه حدود 140 هزار مترمکعب فاضلاب شهری و خانگی به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود می‌ریزد؛ گفت: بخشی از فاضلاب‌های بیمارستانی رشت که 42 درصد تصفیه شده و 57 درصد آن تصفیه نشده؛ وارد این دو رودخانه می‌شود.

قربانعلی محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در ارتباط با آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود  گفت: این دو رودخانه که از شهر رشت عبور می‌کنند و به تالاب انزلی منتهی می‌شوند متاسفانه دچار آلودگی‌های بسیاری هستند به طوری که در این دو رودخانه حدود 140 هزار مترمکعب فاضلاب شهری و خانگی که تنها 20 درصد آن تصفیه شده، وارد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین حدود 24 هزار مترمکعب در روز فاضلاب شهرک صنعتی که البته 70 درصد آن تصفیه شده است به این دو رود می‌ریزد و بخشی از فاضلاب‌های بیمارستانی شهر رشت که 42 درصد تصفیه شده و 57 درصد مابقی تصفیه نشده اما وارد این دو رودخانه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار کرد: 345 مترمکعب در روز در هوای آفتابی و 1296 مترمکعب در روزهای بارانی شیرابه مرکز دفع پسماند سراوان به این رودخانه‌ها ریخته می‌شود که عدد قابل ملاحظه‌ای است.

محمدپور درباره اقدامات صورت گرفته برای رفع این مشکلات توضیح داد: از یک ماه گذشته بهینه‌سازی دفع پسماند آغاز شده و در سال آینده تصفیه‌خانه‌ای در پایین دست مسیر شیرابه مرکز دفع پسماند ساخته می‌شود، همچنین سه تصفیه‌خانه برای سه بیمارستان در حال ساخت است که تا نیمه اول سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: برای سایر بیمارستان‌ها نیز برنامه زمانبندی در حال تدوین و ارسال است و حتماً با هماهنگی که انجام شده و با پیگیری دستگاه قضا در سال 96؛ بیمارستان‌های شهر رشت و سایر بیمارستان‌های فعال استان که برخی بیش از چهار دهه سابقه کار دارند؛ دارای سیستم تصفیه‌خانه می‌شوند.

کد N1559654

وبگردی