آفتاب

معاون استاندار گیلان: مشکل افت فشار گاز نداریم

معاون استاندار گیلان: مشکل افت فشار گاز نداریم

رشت - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: با تدایبر اندیشیده شده و با وجود کاهش شدید دمای هوا، در استان مشکل افت فشار گاز نداریم.

به گزارش ایرنا، حجت شعبان پور روز پنجشنبه پش از نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان رودبار در جمع خبرنگاران بیان داشت: تلاش مجموعه ستاد مدیریت بحران استان قبل از شروع بارش برف و مواجهه با بحران، جلوگیری از مسدودشدن شریان های اصلی و راه های فرعی بوده است.
وی افزود: خوشبختانه هیچ کدام از راه های اصلی و فرعی استان در این مدت بسته نماند و این عامل، سبب شد تا سرعت خدمات دهی به هموطنان برای رفع مشکلات ناشی از بارش برف افزایش یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان همچنین گفت: با تلاش های انجام شده، تعداد مشترکانی که برقشان قطع است، به کمتر از یک هزار و 500 مشترک رسیده است.
شعبان پور افزود: در اثر بارش شدید برف طی ساعات اولیه ، شاهد سقوط شاخه های درختان بر روی سیم های برق بودیم به گونه ای که از 19 هزار ترانس برق استان، دیروز 152 ترانس از مدار خارج و سبب قطع برق 52 روستا شد.
وی ادامه داد: از روز گذشته با تلاش مجموعه مدیریتی و خدماتی در استان، پیگیری برای حل مشکل قطعی برق بخصوص در شهرستان های شفت، رودبار، صومعه سرا و فومن که بیشترین میزان قطعی برق را داشتند، در دستور کار قرار گرفت که تا ساعت 12 ظهر امروز، تعداد روستاهایی که همچنان فاقد برق هستند، به کمتر از 25 روستا رسیده و عمده ترانس ها در حال برق دار شدن هستند.
شعبانپور اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو بودیم، قطع متناوب برق در برخی مناطق به دلیل سقوط مجدد درختان بود که این مسئله، کار خدمات رسانی به مردم را با مشکل روبرو می کرد.
وی یادآور شد: با همراهی فرمانداران و سایر مدیران استان و شهرستان و صبوری مردم، توانستیم با مشکلات مقابله کنیم.
شهرستان رودبار در 67 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.
تا پیش از ظهر امروز، مناطقی که برق مشترکان آنجا قطع شده بود؛ شامل رودبار، فومن٬ شفت٬ صومعه سرا، رستم آباد٬ امام زاده هاشم و حوزه رشت در محدوده لاکانشهر و شهرک صنعتی پیام نور بوده است.
50 اکیپ عملیاتی خدمات رسان برق در حال تلاش برای برقراری برق شهروندان گیلان هستند.
یک میلیون و 330 هزار مشترک برق در 52 شهر گیلان با 19 هزار ترانس برق٬ از نعمت برق در استان برخوردار هستند.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، سامانه ناپایدار و بارشی، طی بعد از ظهر امروز، تضعیف و بتدریج از استان خارج خواهد شد اما از اواخر وقت امروز و طی جمعه و شنبه، یخبندان سراسری مورد انتظار است.
خبرنگار: امیرپوراحمد ** انتشار دهنده: امیرحسین کبیری
7294/2007
کد N1559613

وبگردی