آفتاب
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:

تامین اجتماعی سهمی در شرکت دخانیات ندارد

تامین اجتماعی سهمی در شرکت دخانیات ندارد

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی باتکذیب اخبار منتشرشده درباره سهامداری این سازمان در شرکت دخانیات گفت: این سازمان بیش از توان خودبه طرح تحول سلامت کمک کرده است و سهمی در شرکت دخانیات ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد همتی در دومین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت افزود: این موضوع سخنی است که از سر بی اخلاقی در برخی از رسانه ها مطرح می شود و سازمان تامین اجتماعی سهامدار شرکت دخانیات نیست.

وی گفت: یکی از شرکت های تابعه سازمان بازنشستگی کشوری، سهامدار شرکت دخانیات است که در یک مقطع زمانی محدود به مدت ۶ ماه مسئولیت اداره این شرکت را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرد و بعد از آن نیز به جایگاه اولیه خود بازگشت.

همتی ادامه داد: این سازمان مطابق قانون سهم "۹ بیست وهفتم" از حق بیمه کارگران را برای سلامت و درمان آن ها هزینه کرده و مسئولیت خود را در این حوزه به طور کامل انجام داده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در مورد تجمیع بیمه ها گفت: قطعا این سازمان با این پیشنهاد مخالف است به ویژه این که در قانون برنامه توسعه پنجم، سازمان تامین اجتماعی از تجمیع بیمه ها مستثنا شده و در تدوین برنامه ششم نیز نمایندگان مجلس با تجمیع بیمه ها مخالفت کرده اند.

همتی در مورد اجرای طرح تحول سلامت نیز گفت: در اجرای این طرح برآوردهای دقیق مالی وجود نداشت و بسیاری از بودجه های پیش بینی شده مثل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها به طور کامل محقق نشد با وجود آنکه در حوزه سلامت پایداری منابع وجود ندارد و بیشتر به مصارف تعرفه ها توجه می شود تا منابع، اما این سازمان همواره در اجرای این طرح در کنار وزارت بهداشت با تمام توانش کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی همواره در راستای پیشگیری از بیماری ها حرکت کرده و نگاه پیشگیرانه داشته است گفت: دیابت در جامعه به سرعت رو به افزایش است به گونه ای که هنوز بیش از ۵۰ درصد این بیماران ناشناخته اند.

کد N1559571

وبگردی