آفتاب
خبر

برگزاری مناقصه بین‌المللی برای توسعه آزادگان جنوبی

برگزاری مناقصه بین‌المللی برای توسعه آزادگان جنوبی

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت ملی نفت به هیچ وجه قصد ندارد که توسعه میدان آزادگان جنوبی را خارج از مناقصه به شرکتی واگذار ...

تسنیم:معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت ملی نفت به هیچ وجه قصد ندارد که توسعه میدان آزادگان جنوبی را خارج از مناقصه به شرکتی واگذار کند و به‌طور قطع، برای این میدان مناقصه‌ای بین‌المللی برگزار می‌شود. غلامرضا منوچهری، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه اظهار کرد: شرکت توتال فرانسه یکی از شرکت‌هایی است که از قبل آمادگی خود را برای حضور در پروژه میدان آزادگان جنوبی و امضای قرارداد توسعه این میدان با شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است.

وی افزود: پیرو اعلام آمادگی توتال، مذاکراتی با مدیران این شرکت نفتی برگزار شد و در نتیجه صلاحیت این شرکت فرانسوی برای حضور در میدان آزادگان جنوبی با انتظاراتی که شرکت ملی نفت از توسعه این میدان در شرایط مطلوب دارد، تایید شد؛ البته شرکت توتال یکی از شرکت‌های دارای صلاحیت برای توسعه این میدان است. منوچهری با بیان اینکه «در میدان آزادگان جنوبی انتظار ریکاوری بالای 20 درصد را داریم» گفت: به‌طور قطع برای تحقق این هدف، کنسرسیوم‌های قدرتمندی در مناقصه این میدان شرکت خواهند کرد. وی ادامه داد: شرکت ملی نفت به هیچ وجه قصد ندارد که توسعه میدان آزادگان جنوبی را خارج از مناقصه به شرکتی واگذار کند و به‌طور قطع، برای این میدان مناقصه‌ای بین‌المللی برگزار می‌شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به صحبت‌هایی که درخصوص توانمندی شرکت‌های ایرانی برای توسعه میدان آزادگان جنوبی شده بود، تصریح کرد: بحث‌هایی که درخصوص حضور شرکت‌های ایرانی در توسعه آزادگان جنوبی مطرح بود به قوت خود باقی است؛ مدیرانی از شرکت‌های ایرانی جلسات مشترکی با ما داشته‌اند و صحبت‌هایی با مهندس زنگنه شده است و این احتمال وجود دارد که با برگزاری مناقصه، توسعه این میدان به شرکت‌های داخلی سپرده شود.

کد N1559283

وبگردی