آفتاب
نایب رئیس شورایعالی استان ها:

شوراها باید جایگاه قانونی خود را به مردم و مسئولان بیشتر معرفی کنند

شوراها باید جایگاه قانونی خود را به مردم و مسئولان بیشتر معرفی کنند

چابهار - ایرنا - نایب رئیس شورایعالی استان ها گفت: با توجه به اینکه شوراها بعد از گذشت چهار دوره هنوز در کشور ناشناخته هستند، اعضای شوراها باید جایگاه قانونی خود را به مردم و مسئولان بیشتر معرفی کنند.

به گزارش ایرنا ؛ 'فیروز آقایی' روز چهارشنبه در اجلاس مشترک روسای شوراهای اسلامی استان ها و شهرهای مراکز استان های کشور به میزبانی چابهار اظهار داشت: شوراها با مشکلات زیادی در کشور مواجه هستند و در برخی موارد ضعف از خود ماست که هنوز نتوانستیم جایگاه شوراها را به درستی بشناسیم.
وی آگاه نبودن به قوانین و مقررات را از دیگر ضعف های اعضای شوراها در مناطق مختلف کشور عنوان کرد و افزود: هنوز برخی شوراها نمی دانند که قانون چه جایگاهی را برای آنان تعریف کرده است.
وی بیان کرد: نگاه به شوراهای اسلامی در کشور جزیره ای است و باید این نگاه نسبت به نمایندگان مردم در نقاط مختلف تغییر کند.
وی با بیان اینکه مجلس در برخی مواقع شوراها را در مقابل خود می بیند و دولت هم نگاه حاکمیتی به شوراها دارد، خاطرنشان کرد: دولت در زمان انتخابات از جایگاه شوراها استفاده می کند.
وی بیان کرد: اگر دولت امور را به دست مردم بسپارد کارها به خوبی انجام می شود.
وی گفت: چابهار موقعیت عالی برای حضور سرمایه گذاران و گردشگران در فصل های مختلف سال دارد و باید به عناوین مختلف مردم و مسئولان کشوری را به این منطقه دعوت کرد تا به صورت میدانی مشکلات، ظرفیت ها، زیبایی ها و مهربانی های مردم این دیار را مشاهده کنند.
نایب رئیس شورایعالی استان ها بیان کرد: مکان یابی برخی صنایع آب بر غلط است و عده ای این صنایع را در مرکز کشور مستقر کرده اند که اکنون سبب مشکلات زیست محیطی شده اند و آب مورد نیاز آنان نیز پیش بینی نشده است.
آقایی ادامه داد: مردم مرزدار سیستان و بلوچستان وفادار به نظام هستند و همیشه از آنان به نیکی یاد می شود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار نیز در این اجلاس اظهار داشت: این شهرستان با وجود موقعیت راهبردی برای تجارت، ترانزیت و گردشگری هنوز بعد از گذشت سال ها با مشکلات زیادی مواجه است و شاخص های توسعه ای آن در پایین ترین حد کشوری قرار دارد.
معین الدین سعیدی افزود: مردم چابهار انتظار دارند شاخص های توسعه ای منطقه به متوسط کشوری برسد تا از مزایای توسعه بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه شوراها نقش بی بدیلی در اتصال حاکمیت به مردم دارند، خاطرنشان کرد: از ظرفیت شوراهای فرادست استفاده نمی شود.
وی تسریع در تکمیل طرح های توسعه ای در تنها بندر اقیانوسی کشور را خواستار شد و افزود: ساخت فرودگاه بین المللی از خواسته های دیرینه مردم، سرمایه گذاران و گردشگران این منطقه است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار تنوع قومیتی استان سیستان و بلوچستان را از فرصت های مهم برای توسعه عنوان کرد و گفت: تنوع قومی و فرهنگی فرصت خوبی برای توسعه و پیشرفت کشور است.
به گزارش ایرنا ؛ اعضای چهار کمیسیون توسعه و عمران شهری، حقوقی و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سلامت، بهداشت و محیط زیست به صورت جداگانه نشست های تخصصی را برگزار کردند و موضوعات مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
اجلاس دو روزه روسای شوراهای اسلامی استان ها و شهرهای مراکز استان های کشور از امروز /چهارشنبه/ در محل همایش های منطقه آزاد چابهار آغاز بکار کرده است و تا فردا ادامه دارد.
منطقه آزاد و بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
شبک**3043**3042 **1392
خبرنگار: رستم کریمی نژاد **تنظیم کننده: محدثه حیدری گرجی**انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی
کد N1559188

وبگردی