آفتاب

همایش سراسری 'تازه ها و چالش های گوارش، کبد و تغذیه کودکان' در اصفهان آغاز شد

همایش سراسری 'تازه ها و چالش های گوارش، کبد و تغذیه کودکان' در اصفهان آغاز شد

اصفهان-ایرنا-همایش سراسری 'تازه ها و چالش های گوارش، کبد و تغذیه کودکان' روز چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان آغاز بکار کرد.

به گزارش ایرنا، این همایش با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه و تبادل نظر در باره آخرین دستاوردها و تازه های بیماری های گوارشی، کبد و تغذیه کودکان برگزار می شود.
محورهای این همایش شامل بیماری های گوارش و کبد کودکان، بیماری های آلرژیک گوارشی، تغذیه و سوء تغذیه و جنبه های جراحی بیماری های گوارش و کبد کودکان اعلام شده است.
دبیر اجرایی همایش 'تازه ها و چالش های گوارش، کبد و تغذیه کودکان' در این رویداد گفت: بیش از یکصد عنوان مقاله به دبیرخانه همایش ارسال که حدود 80 مقاله از بین آنها برای ارائه در این نشست تائید شده است.
حسین صانعیان افزود: حدود 70 تن از پزشکان فوق تخصص‌ بیماری های گوارشی و تعدادی از پزشکان فوق تخصص‌ آلرژی کودکان از سراسر کشور در این همایش حضور دارند.
این فوق تخصص گوارش و کبد کودکان، بیشتر مسائل گوارشی کودکان کشورمان را سوء تغذیه و چاقی خواند و گفت: حدود 20 درصد کودکان کشور ما دچار چاقی هستند.
وی همچنین با بیان اینکه مصرف ویتامین دی(D) در بین کودکان پائین است، تصریح کرد: تغییر سبک زندگی و تغذیه از جمله کاهش استفاده از لبنیات و مواد غذایی مانند تخم‌مرغ و ماهی باعث ایجاد این وضعیت شده است.
ویتامین D از ویتامین های محلول در چربی است که برای جذب کلسیم از روده و استحکام استخوان ها لازم است.
راه های دریافت ویتامین D از طریق تابیدن اشعه آفتاب (اشعه ماوراء بنفش) به پوست بدن، غذا مانند لبنیات، تخم مرغ، ماهی و جگر و 'سنتیتک' (یعنی مصنوعی و از طریق دارو) است.
همایش سراسری 'تازه ها و چالش های گوارش، کبد و تغذیه کودکان' به مدت سه روز تا روز جمعه پنجم آذر در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان ادامه خواهد داشت.
ت/3011 /6027/ خبرنگار: آسیه معینی ** انتشار: محمدرضا شکراللهی
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
کد N1559094

وبگردی