آفتاب

پاپ در دیدار ابراهیمی‌ترکمان: با فرهنگ ایران احساس قرابت فراوانی دارم

پاپ در دیدار ابراهیمی‌ترکمان: با فرهنگ ایران احساس قرابت فراوانی دارم

پاپ فرانسیس در دیدار رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: با فرهنگ ایران احساس قرابت فراوانی دارم و این اقدام شما در جهت گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت، تلاشی قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، ريیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رأس هیئت دینی و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در ادامه سلسله برنامه‌هاي سفر خود به ايتاليا، روز چهارشنبه (3آذرماه) ضمن حضور در واتیکان با پاپ فرانسیس دیدار كرد.

در آغاز این دیدار، کاردینال توران، قائم مقام پاپ و ريیس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان گزارشی از دهمین دور گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت که اكنون در حال برگزاری است، ارائه كرد.

در ادامه، پاپ فرانسیس ضمن اظهار خرسندی از این دیدار و ملاقات با علماء و اندیشمندان ايران اسلامی گفت: با فرهنگ ایران احساس قرابت فراوانی دارم و این اقدام شما در جهت گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت، تلاشی قابل تقدیر است و از شما می‌خواهم که ما را دعا کنید.

ابراهیمی‌ترکمان طي سخناني، تأكيد كرد: این دور از گفت‌وگوها که دهمین دوره آن را به میزبانی واتیکان برگزار كرده‌ایم، فرصتي مغتنم است تا با تأکید بر مشترکات دینی و توسعه همکاری‌های مشترک بتوان زمینه را برای ایجاد صلح و ثبات در جهان فراهم كنيم.

بنابر اعلام اين خبر، دهمين دور گفت‌وگوهاي ديني مركز بين‌المللي گفت‌وگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با شوراي پاپي گفت‌وگوي اديان كليساي كاتوليك واتيكان (دوم آذرماه) با حضور کاردینال توران، ريیس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان و ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و رييس شوراي سياست‌گذاري اديان در رأس هيأت ايراني، حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی، سفیر ايران در واتیکان و اكبر قولي رايزن فرهنگي كشورمان در محل شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان رُم آغاز شد و به مدت دو روز ادامه دارد.

در اين دور از گفت‌وگوها كه به مدت دو روز متوالي به طور مي‌انجامد، انديشمندان مسلمان و مسيحي مقالات خود را با موضوعات «افراط‌گرایی و خشونت به نام دین؛ دلایل حامیان و عاملان آن؛ نقطه نظر کاتولیکی/ نقطه نظر اسلامی» و «رویکرد خردمندانه به دین: نشان امید برای بشریت مجروح؛ رویکرد اسلامی/ رويكرد کاتولیکی» و «بشریت و خانه مشترک آن؛ سهم دین برای داشتن جهانی بهتر؛ چشم‌انداز اسلامی/ چشم انداز کاتولیکی» ارائه مي‌دهند.

گفتني است، نهمين دور گفت‌وگوي ديني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با شوراي پاپي گفت‌وگوي اديان واتيكان با عنوان «‌گفت‌وگوي سازنده‌ي مسلمانان و مسيحيان براي مصلحت جامعه»، آذرماه سال 1393 در تهران برگزار شد.

49311

کد N1559059

وبگردی