آفتاب

سفیران و نمایندگان 10 کشور از خانه تاریخی طباطبایی کاشان دیدن کردند

سفیران و نمایندگان 10 کشور از خانه تاریخی طباطبایی کاشان دیدن کردند

کاشان - ایرنا - چهار سفیر و نمایندگانی از شش کشور جهان روز چهارشنبه از خانه تاریخی طباطبایی کاشان دیدن کردند.

به گزارش ایرنا، در این بازدید 'سیوانکا داناپالا' رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران، سفیران کشورهای استرالیا، سوئد، افغانستان و هلند و نمایندگان سفیران کشورهای آلمان، اسپانیا، سوئیس، نروژ، ژاپن و فرانسه حضور داشتند.
معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه کاشان در جمع سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی، از کاشان به عنوان شهری با تمدن هفت هزار ساله یاد کرد و گفت: این تمدن مُنادی صلح و دوستی در جهان است.
حمیدرضا مومنیان، فضای تعامل جمهوری اسلامی ایران با جامعه جهانی را پس از برجام بسیار عالی توصیف و ابراز امیدواری کرد: این فضا به تعامل فرهنگی بیشتر بین ایران و سایر کشورها بینجامد تا در پرتو آن بتوان وضعیت پناهندگان را نیز ارتقاء داد.
وی افزود: ایران سالهاست پذیرای پناهندگان کشورهای مختلف جهان است و این مهم وفق وضعیت فرهنگی مذهبی کشور مسلمان ماست که کمک به پناهندگان را بر اساس آموزه های دینی، تکلیف خود می داند.
معاون استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: خدمت رسانی ایران به پناهندگان در امور مختلف آموزشی، معیشتی و اجتماعی است و حتی زمینه اشتغال آنان در کشور ما نیز فراهم شده است.
مومنیان گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر آموزش پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران تاکید فرموده اند و اکنون تمام پناهندگان مانند ایرانی ها از آموزش و حتی از خدمات بیمه سلامت بهره مندند.
وی با اشاره به این که کاشان پذیرای دانشجویان پناهنده هم هست، تصریح کرد: تمام امکانات آموزشی در اختیار این دانشجویان قرار دارد.
فرماندار ویژه کاشان ابراز امیدواری کرد، با آمدن سفیران کشورهای خارجی به کاشان همه ظرفیت های قانونی برای حمایت از پناهندگان در این شهرستان و کشور فراهم شود.
مومنیان تاکید کرد: با توجه به هزینه های سنگنیی که پناهندگان بر جمهوری اسلامی تحمیل می کنند سازمان ملل متحد باید زمینه کمک های بیشتر به ایران را فراهم کند تا باعث جلوگیری از مهاجرت پناهندگان به کشورهای دیگر شود.
هیاتی متشکل از سفیران کشورهای استرالیا، هلند، هند، ژاپن، سوئد، ترکیه، انگلستان و افغانستان و معاونان سفیران و نمایندگان سفیران کشورهای آلمان، اسپانیا، سوئیس، نروژ و فرانسه به ریاست سیوانکا داناپالا رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در تهران، روز گذشته به منظور بررسی وضعیت پناهندگان وارد شهر اصفهان شدند.
این هیات امروز در سفر به کاشان ضمن بازدید از خانه طباطبایی کاشان، جلسه ای را نیز در باره امکانات و وضعیت زندگی پناهندگان در ایران، در این خانه تاریخی برگزار کردند.
این جلسه به صورت خصوصی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.
کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در سال 1950 توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تأسیس شد.
کمیساریا موظف است حرکت های بین المللی را در جهت حمایت جهانی از پناهندگان و سایر اشخاص تحت حمایت این آژانس و حل مشکلات آنان، هماهنگ و هدایت کند.
این هیات خارجی عصر امروز پس از بازدید از خانه تاریخی طباطبایی و برگزاری جلسه جمع بندی داخلی از سفر خود، کاشان را به مقصد تهران ترک کردند.
خانه تاریخی طباطبایی کاشان از شاهکارهای هنر معماری احداث شده در حدود 200 سال پیش، با مساحت چهار هزار و 730 مترمربع در جوار بقعه مبارکه امامزاده سلطان امیر احمد(ع) قرار دارد.
این خانه که یکی از زیباترین بناهای تاریخی کاشان محسوب می شود مانند دیگر ابنیه تاریخی برخوردار از تزئینات مجلل و باشکوه از اصالت معماری و طراحی متناسب با فرهنگ و اقلیم خاص منطقه برخوردار است.
خانه تاریخی طباطبایی کاشان با شماره 1504 به ثبت ملی رسیده است.
7408/6136 /6027/* خبرنگاران: محمد جهانگیریان - یوسف صائب، انتشار: محمدرضا شکراللهی
کد N1559038

وبگردی