آفتاب
مولوی اهل سنت:

شهید خزائی سند افتخار مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان است

شهید خزائی سند افتخار مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- مدیر دبیرخانه ائمه جمعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهید خزائی سند افتخار مردم شیعه و سنی این استان است، گفت: پیروی از اهل بیت(ع) و وحدت مهمترین پیام این خبرنگار شهید بزرگوار به مسلمانان است.

به گزارش ایرنا مولوی عبدالغنی دهانی سورانی روز چهارشنبه در دیدار شماری از علما و امامان جماعت مساجد اهل سنت با خانواده معظم خبرنگار شهید مدافع حرم محسن خزائی اظهار داشت: مسیر هدایت همه مسلمانان پیروی از اهل بیت(ع) است همانطوری که پیامبر رحمت و مهربانی (ص) حضرت امام حسین (رضی الله) را کشتی نجات و ستاره هدایت معرفی کردند این شهید بزرگوار با شهادت خود همین مسیر را ادامه داد.
وی اظهار داشت: این شهید همواره با انتشار و روایت اخبار صادقانه اوضاع سوریه را به بهترین نحو در اختیار همگان قرار می داد.
این روحانی برجسته اهل سنت تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهید با صداقت و شهادت خود بهترین مسیر را انتخاب کرد مردم شیعه وسنی سیستان و بلوچستان به وجود این شهید بزرگوار افتخار می کنند.
وی با بیان اینکه شهید خزائی به عنوان یک خبرنگار شجاع در خط مقدم جبهه در سوریه همواره اخبار را مخابره می کرد گفت: این شهید چه در دوران فعالیت و چه بعد از شهادت افتخار بزرگی برای مردم این استان محسوب می شود.
مدیر دبیرخانه ائمه جمعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مردم این استان همواره پیرو خط شهید خزائی خواهند بود زیرا پیروزی و موفقیت همه در این مسیر قرار دارد.
مولوی دهانی سورانی افزود: پیام شهید خزائی به همه تکفیری هایی که در سوریه و دیگر کشورهای اسلامی قصد برهم زدن وحدت امت اسلام و ایجاد تفرقه میان مسلمانان و از بین بردن حرم اهل بیت را دارند، این است که همه شما شکست خورده اید و به اهداف شومتان نخواهید رسید.
وی با بیان اینکه ملت فهیم ایران اسلامی همواره به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک می گویند گفت: بالاترین جایگاه در اسلام به شهدا تعلق دارد و این بزرگواران با پیامبران محشور می شوند.
وی با اشاره به توطئه دنیای غرب علیه اسلام با بیان اینکه گسترش سریع اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جهان سبب ایجاد نگرانی در بد خواهان اسلام شده است، گفت: خراب کردن چهره رئوف و مهربان اسلام یکی از مهمترین توطئه های کشورهای غربی علیه اسلام است که در این مسیر با حمایت از گروه های تکفیری و داعشی و ارتکاب جنایات هولناک در سوریه و سایر بلاد اسلامی به دنبال نشان دادن چهره ای خشن از اسلام بودند که تاحدودی موفق شدند.
وی تصریح کرد: اقدام پسندیده رهبر معظم انقلاب در نوشتن نامه به جوانان اروپا بیانگر این مساله مهم بود که آنانی که خواهان دیدن چهره واقعی اسلام هستند آن را از اشخاص دریافت نکنند بلکه بامطالعه کتب اسلامی و قرآن به حقیقت این دین الهی دست یابند.
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه زاهدان نیز در این دیدار با بیان اینکه شهدا همواره زنده هستند گفت: شهید خزائی نیز همچون دیگر شهدای صدر اسلام مایه افتخار برای این استان و ملت ایران است که با تحمل همه سختی ها جان گرانقدر خود را فدای حریم اسلام کرد.
مولوی محمد اسفندفر با بیان اینکه شهادت سعادتی است که خداوند متعال این جایگاه را به هرکسی نمی دهد گفت: جهاد در راه خداوند تا قیامت ادامه دارد و امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
وی تاکید کرد: مسلمانان زمانی پیروز هستند که از مرگ ترس و هراس نداشته باشند و شهادت را طلب کنند.
علیرضا خزائی برادر شهید محسن خزائی نیز در این دیدار گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان مهد دلیرمردان، فرزندانی همچون شهید خزائی را تقدیم اسلام کرد تا نشان دهد شیعه و سنی این استان همواره با جانفشانی آماده دفاع از انقلاب و اسلام هستند.
به گزارش ایرنا شهید محسن خزایی متولد 15 آذر 1351 در زاهدان پس از گذراندن دوران کودکی با کتاب، قلم و نوشتن مانوس شد و در سال 1374 با ورود به صدا و سیمای سیستان و بلوچستان قلم و اندیشه را برای گره گشایی از مشکلات جامعه ای که در آن نفس می کشید برگزید.
شهید خزائی روز شنبه 22 آبان 95 در منطقه حلب سوریه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
کد N1559029

وبگردی