آفتاب

شبکه سازمان یافته فساد مالی در گمرک سیستان و بلوچستان متلاشی شد

شبکه سازمان یافته فساد مالی در گمرک سیستان و بلوچستان متلاشی شد

زاهدان - ایرنا - شبکه سازمان یافته فساد مالی در گمرک سیستان و بلوچستان از سوی سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان متلاشی شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، مرکز اطلاعات سپاه سلمان پس از جمع آوری اخبار مردمی درباره برخی معاملات غیرقانونی در گمرکات استان، رصد و پایش اطلاعاتی خود را آغاز کرد و با هدف قرار دادن سرشبکه های اصلی آن، 6 ماه کار اطلاعاتی دقیق و شبانه روزی بر روی این پرونده انجام داد.
در این گزارش آمده است: پس از محرز شدن فساد مالی و وجود مستندات اختلاس های کلان در گمرک با کسب مجوزهای قانونی و هماهنگی با دادستانی مرکز استان، سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان موفق شدند در عملیات ضربتی و هماهنگ، چند نفر از مدیران و کارکنان گمرکات استان را دستگیر کنند.
بر اساس این گزارش، متهمان در بازجویی های تخصصی پس از مواجه شدن با مستندات قانونی غیرقابل انکار به جرم خود اعتراف کردند و از اختلاس های مالی میلیاردی، ارتشاء و تبانی در معاملات دولتی خود در حوزه گمرک سیستان و بلوچستان پرده برداشتند.
سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از همکاری مجدانه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، نقش اطلاع رسانی و همراهی مردم شریف استان در مبارزه و پیشگیری از بروز چنین وقایعی را چشمگیر دانست و تاکید کرد: این عملیات با هدف تحقق فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، خلع ید افراد خائن به اموال بیت المال در دستور کار ویژه تیم های تخصصی این مرکز قرار گرفت و متهمان برای سیر کامل مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
خبرنگار: محدثه حیدری گرجی *انتشاردهنده: علی شریفی
3042**6081 / 1200
کد N1558964

وبگردی