آفتاب

روح‌الله سپندارند تبرئه شد

روح‌الله سپندارند تبرئه شد

ایلنا: وکیل یک روزنامه‌نگار از تبرئه موکلش خبر داد.

سعید خلیلی وکیل روح‌الله سپندارند روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به پرونده روزنامه ایران در دادسرای فرهنگ و رسانه گفت: اسفند ۹۴ انتشار داستان کوتاهی به قلم موکلم در روزنامه ایران تحت عنوان «همسایه طبقه بالا»، منجر به تشکیل پرونده قضایی علیه این روزنامه و این خبرنگار شد.

وی افزود: متعاقب تفهیم اتهام به مدیرمسئول روزنامه ایران که مقاله موکلم در آن منتشر شده بود در دادسرای فرهنگ و رسانه ، اتهام توهین به عالی ترین مقام کشور به موکلم تفهیم و کیفرخواستی علیه وی صادر و متعاقباً ، پرونده به شعبه ۶ دادگاه کیفری یک تهران ارسال شد و در تاریخ ۲۷ تیرماه جلسه دادگاه با حضور هیأت منصفه و به ریاست قاضی مدیر خراسانی برگزار شد.

خلیلی با اشاره به مفاد دفاعیه خود در این پرونده یادآور شد: در ایام انتخابات و در فضای رقابت‌ها و هیجانات آن دوره، افرادی به هر بهانه‌ای متشبث می‌شدند تا جناح مقابل را تخریب و متهم کنند و متاسفانه در این راه از هیچ تهمت و دروغ و بداخلاقی هم دریغ نکردند و یک مقاله ادبی و داستانک در ضمیمه فرهنگی یک روزنامه معتدل را پیراهن عثمان کرده و با انتساب غلط آن به عالی‌ترین مقام کشور جار و جنجال زیادی بپا کردند . در حالی که چنین قصد و نیتی نبود.علاوه بر آن انتشار آن در چنان وسعتی به مراتب قبیح‌تر و نارواتر از اصل ماجرا بود.

وکیل روح‌الله سپندارند اظهار داشت: سرانجام در جلسه دادگاه مطبوعات، اعضای هیئت ‌منصفه با اکثریت آراء موکلم را بی‌گناه دانستند و دادگاه حکم به تبرئه وی داد.

کد N1558793

وبگردی