آفتاب

مسافران پنج وسیله نقلیه درگردنه گلیداغ شهرستان مراوه تپه نجات یافتند

مسافران پنج وسیله نقلیه درگردنه گلیداغ شهرستان مراوه تپه نجات یافتند

گنبدکاووس – ایرنا – بخشدار گلیداغ از توابع شهرستان مراوه تپه اعلام کرد: با بارش برف سنگین در منطقه کوهستانی جنوب این شهرستان، شب گذشته پنج وسیله نقلیه که با 15مسافر در گردنه برفگیر اسلام آباد - گلیداغ گرفتار شده بودند، با اعزام نیروهای امدادی نجات داده شدند.

قربان محمد کنسال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بخش گلیداغ در منتهی الیه شرق استان گلستان، در یک منطقه کوهستانی قرار دارد، افزود: بارندگی متناوب برف از یکشنبه شب هفته جاری در این بخش آغاز شده بود و با توجه به تداوم آن، ارتفاع برف به 30 الی 35 سانتیمتر رسیده است.
بخشدار گلیداغ اعلام کرد: با وجود بارش متناوب برف، کلیه محورهای این بخش باز است و تردد با استفاده از زنجیر چرخ تردد و به کندی صورت می گیرد.
کنسال به یخبندان شدید راه های فرعی و اصلی بخش گلیداغ اشاره کرد و اظهار داشت :نیروها وتجهیزات فنی اداره راهداری شهرستان مراوه تپه برای نمک پاشی و باز نگهداشتن محورهای اصلی و فرعی در آماده باش کامل بوده و در برخی مناطق گلیداغ مشغول فعالیت هستند.
وی در ادامه به مسدود بودن دو جاده فرعی گلیداغ به روستای یان بولاغ و گلیداغ به روستای کسن خبر داد وگفت: نیروهای راهداری مشغول بازگشایی محورهای مذکور هستند و انتظار می رود در ساعان آینده این راه ها باز شود.
بخشدار بخش مرکزی شهرستان مراوه تپه نیزبا اشاره به بارش سنگین برف، از باز بودن کلیه محورهای اصلی وفرعی این بخش خبر داد.
عبدالجلیل کوسه غراوی نیز روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس ارتباطی که با دهیاران 45 روستای مناطق شرقی و غربی بخش مرکزی برقرار است خوشبختانه تاکنون هیج محور اصلی و فرعی مسدود نیست اما با توجه به یخبندان شدید منطقه، رانندگان محورهای مذکور ضمن رعایت احتیاط ، حتما وسیله نقلیه خودرا به زنجیر چرخ تجهیز نمایند.
شهرستان مرزی مراوه تپه با بیش از60هزار نفر جمعیت و با دو بخش مرکزی و گلیداغ در منتهی الیه شرق استان گلستان قرار دارد.
7478/1860
خبرنگار : حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
کد N1558763

وبگردی