آفتاب

با احترام و اعتماد به منابع مشترک دو کشور اقدام می‌کنیم

با احترام و اعتماد به منابع مشترک دو کشور اقدام می‌کنیم

رییس جمهور اسلوونی که برای افتتاح سفارت اسلوونی به تهران سفر کرده در مجلس شورای اسلامی حاضر شد و دقایق کوتاهی در صحن سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، باروت پاخور در جریان نشست علنی امروز مجلس با همراهی علی لاریجانی در صحن علنی مجلس حاضر شد و گفت: امروز افتخار بزرگی است که به عنوان رییس جمهور اسلوونی با شما صحبت کنم. با مردم خوب و مهربان کشور شما ملاقات کردم و هدفم ایجاد بهترین روابط اقتصادی و سیاسی و سایر زمینه‌های میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلوونی است.

او با بیان اینکه امروز قصد دارم سفارت جمهوری اسلوونی در تهران را یک‌بار دیگر افتتاح کنم، اظهار داشت: روز گذشته مذاکرات خوبی با رهبران سیاسی ایران و همچنین رهبر انقلاب اسلامی داشتم و در این مذاکرات متوجه شدم که فضای تحرک و مانور بالایی میان دو کشور وجود دارد

رییس جمهور اسلوونی ادامه داد:  اعتقاد دارم که بر اساس احترام و اعتماد به منابع مشترک دو کشور می‌توانیم به نفع مصالح دو کشور اقدامات متعددی را اتخاذ کنیم و این در جهت صلح و امنیت بود.

پاخور با اشاره به سابقه حضور خود در مجلس  یادآور شد: برای مدت طولانی عضو پارلمان اسلوونی و رییس پارلمان بودم؛ پارلمان هسته اصلی دموکراسی در هر کشوری است، من به شغل شما احترام می‌گذارم و بهترین آرزوها را برای شما دارم.

کد N1558609

وبگردی