آفتاب
مدیرکل آموزش و پرورش:

بیش از 90 درصد مدارس سیستان و بلوچستان بخاری های استاندارد دارند

بیش از 90 درصد مدارس سیستان و بلوچستان بخاری های استاندارد دارند

زاهدان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اقداماتی که از سال 92 با هدف استاندارد سازی وسایل گرمایشی مدارس صورت گرفته هم اینک بیش از 90 درصد از مدارس این استان مجهز به بخاری های استاندارد هستند.

علیرضا نخعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش داریم در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال تمام بخاری های مدارس در سیستان و بلوچستان استاندارد سازی شوند.
وی در رابطه با تامین سوخت مدارس تصریح کرد: استانداری سیستان و بلوچستان به تمام مراکز پخش فرآورده های نفتی استان دستور ویژه داده که تامین سوخت مدارس در اولویت باشد.
وی با بیان اینکه سامانه های گرمایشی مدارس از 15 آذر در سیستان و بلوچستان فعال می شود، افزود: با توجه به برودت و سرمای هوا مدیران مدارس می توانند زودتر از زمان مقرر نسبت به روشن کردن وسایل گرمایشی مدارس اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون هیچ گزارشی از مدارس سیستان و بلوچستان مبنی بر مشکل سوخت دریافت نشده است خاطر نشان کرد: مقرر شد تمام مدارس قبل از آغاز فصل سرما نسبت به تهیه سوخت خود اقدام کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبار خاصی برای تامین هزینه سوخت مدارس وجود ندارد خاطر نشان کرد: هزینه سوخت مدارس از محل سرانه آموزشی خود مدرسه تامین می شود.
نخعی اظهار داشت: آموزش و پرورش براساس تعداد دانش آموزان سرانه آموزشی را به تمام مدارس پرداخت می کند که هزینه های خودشان را این محل تامین کنند.
وی بیان کرد: مدیران از محل سرانه آموزشی و مشارکت های اولیا و مربیان اقدام به خرید موارد مورد نیاز مدرسه و دانش آموزان می کنند.
وی انجمن اولیا و مربیان را قوی ترین مجموعه تصمیم گیری در مدرسه عنوان کرد و افزود: این انجمن در کنار مدیر مدرسه می تواند نقش تاثیر گذاری در زمینه رفع مشکلات مدرسه ایفا کند.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 925 کلاس درس سال گذشته با همکاری خیران مدرسه ساز در استان ساخته شده است.
نخعی اظهار داشت: رشد چند برابری مشارکت خیران محصول نگاه ویژه ای است که در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
وی افزود: سرانه مدارس سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در چند سال گذشته، سه ماه قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به آنها پرداخت شده است.
وی بیان کرد: هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه در حال تحصیل هستند.
وی ادامه داد: 25 هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد و 36 هزار و 700 فرهنگی سکان دار تعلیم و تربیت در استان هستند.
3213 **3042* 6075* خبرنگار: اکبر نوری ** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
کد N1558458

وبگردی