آفتاب
مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش:

دانش آموزان در مدارس نیاز به یادگیری مفاهیم نماز دارند

دانش آموزان در مدارس نیاز به یادگیری مفاهیم نماز دارند

کرج - ایرنا - مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش گفت که دانش آموزان در مدارس نیاز به یادگیری مفاهیم نماز با زبانی ساده و دلنشین دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید جواد بهشتی که روز سه شنبه در پیش کنگره اجلاس سراسری نماز در کانون فرهنگی - تربیتی شهید فهمیده کرج سخن می گفت، افزود: دانش آموزان در مدارس باید در بخش آموزش نماز به عنوان مهمترین کانال ارتباطی انسان با معبود به گونه ای تحت پوشش دوره های آموزشی قرار گیرند که با فلسفه نماز آشنایی مناسب را پیدا کنند تا در دوران نوجوانی و جوانی با بی هویتی و یا در برابر آسیب های اجتماعی از مهارت لازم برخوردار باشند.
وی اظهارکرد: نماز مهمترین جلوه عبادت و بندگی است که دانش آموزان در مدارس باید با این جلوه مهم در ابعاد اعتقادی، عاطفی ، مناسکی و پیامدی شناخت پیدا کنند.
مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش گفت: مسوولیت ما در عرصه تعلیم و تربیت در بخش آموزه های دینی و قرآنی به ویژه نماز به منظور کاهش آسیب های اجتماعی خطیر است.
بهشتی بیان کرد: دانش آموزان در مدارس در بخش تاثیر گذاری از آموزه های دینی و قرآنی نیاز به توجه ویژه البته با برنامه های جامع آموزشی - تربیتی دارند.
وی نماز را عاملی مهم در بازدارندگی افراد به سوی ناهنجاری های رفتاری و اجتماعی دانست و در ادامه به جمله امام خمینی (ره) که فرموده اند' نماز معجونی است الهی که سعادت فرد و جامعه را در دنیا و آخرت تعین می کند ' اشاره کرد.
مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش نماز را به 17 پله تشبیه کرد که هر پله آن دارای مفهوم خاصی است که برای درک معانی این پله ها برای دانش آموزان و والدین که جامعه هدف ما را در عرصه تعلیم و تربیت تشکیل می دهند باید با رویکردی آموزشی - تربیتی اقدام کرد.
بهشتی نماز را کلید بهشت و وضو را کلید نماز ذکر کرد و افزود: برای آموزش و گسترش اقامه نماز در جامعه باید ایستگاه های آشنایی با فلسفه نماز را دایر کنیم و از طریق معرفی 500 کتابی که طی 20 سال گذشته در مورد نماز در کشور منتشر شده برای آشنایی افراد جامعه با نماز و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی بهره گرفت.
در این آئین 400 نفر از مدیران ، معاونان و مربیان پرورشی مدارس آموزش و پرورش ناحیه سه کرج حضور داشتند.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1557977

وبگردی