آفتاب

سامانه اینترنتی سرشماری از فردا به مدت دو روز فعال است/ فرصتی برای غایبان

سامانه اینترنتی سرشماری از فردا به مدت دو روز فعال است/ فرصتی برای غایبان

مرکز آمار ایران اعلام کرد: سامانه سرشماری اینترنتی به مدت 2 روز از ساعت هشت صبح چهارشنبه (سوم آذرماه) تا ساعت 24 پنجشنبه (چهارم آذرماه) برای دریافت اطلاعات خانوارهای غایب بازگشایی می شود.

به گزارش ایلنا؛ در اطلاعیه مرکز آمار ایران آمده است: این تمدید با عنایت به پایان یافتن زمان اجرای سرشماری به شیوه حضوری و شرکت نکردن برخی خانوارهای کشور در سرشماری اینترنتی یا غایب بودن هنگام مراجعه مامور سرشماری به محل سکونت آنان، انجام شد.

ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 از خانوارها تقاضا کرده است در تاریخ یاد شده با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir اطلاعات خود را تکمیل کنند و با دریافت کد آماری از انجام سرشماری خود اطمینان یابند.

بر اساس این گزارش؛ تا صبح دیروز 99.2 درصد از جمعیت کشور سرشماری شدند که 79 میلیون و 500 هزار نفر را شامل می‌شود و شمار خانوارهای غایب تا صبح دیروز چهار درصد بود، هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن صبح امروز پایان یافت.

رییس مرکز آمار ایران پیش از این اعلام کرده بود در پایان مهلت سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن کشور در ساعت 24 سی ام مهرماه، 46.4 درصد خانوارها شامل 11 میلیون و 67 هزار و 137 خانوار با جمعیت 37 میلیون و 171 هزار و 307 نفر در سرشماری اینترنتی شرکت کردند.

به گفته وی، سهم سرشماری اینترنتی در کشور توسعه یافته ژاپن در سال 2015 برابر با 37 درصد بود که ایران از این رقم عبور کرد.

 

کد N1557961

وبگردی