آفتاب

تجلیل از برترین تعزیه‌خوانان نوجوان شمال و شرق پایتخت

تجلیل از برترین تعزیه‌خوانان نوجوان شمال و شرق پایتخت

5 گروه برتر تعزیه‌خوان نوجوان مدارس متوسطه شمال و شرق تهران در آئین اختتامیه «دومین سوگواره عاشورایی» تجلیل می‌شوند.

[div dir='auto']به گزارش ایلنا، ملوک سیدآبادی (رئیس فرهنگسرای اخلاق و دبیر اجرایی دومین سوگواره عاشورایی) با اشاره به رسالت هنر تعزیه در انتقال صوتی و تصویری واقعه بزرگ عاشورا گفت: پس از اجرای موفق اولین سوگواره عاشورایی در سال گذشته، امسال این سوگواره در مدارس متوسطه مناطق شمال و شرق تهران برگزار شد.

به گفته سیدآبادی، در دومین سوگواره عاشورایی از هر منطقه، 5 مدرسه انتخاب و در آبان ماه سالجاری زیر نظر اساتید کارشناس و پیشکسوت عرصه تعزیه‌خوانی آموزش دیدند.

دبیر اجرایی دومین سوگواره عاشورایی افزود: به منظور آشنایی بیشتر نوجوانان دانش‌آموز با هنر تعزیه یک دست لباس کامل تعزیه برای تمام نقش‌ها، یک نسخه تعزیه حضرت علی اکبر (ع) همراه با لوح فشرده تصویری اجرای تعزیه و موسیقی متن در اختیار مدارس قرار گرفت تا در مرحله آموزش نوجوانان از آنها استفاده شود.

وی گفت: گروه‌های تعزیه مدارس منتخب، یک مجلس تعزیه حضرت علی اکبر (ع) را برای دانش آموزان مدارسی که در آن تحصیل می‌کنند اجرا کردند و از 22تا 26 آبان ماه در مرحله داوری از هر منطقه براساس شاخصه‌های کلام، آداب مجلس، موسیقی و هماهنگی گروه، یک گروه برتر تعزیه انتخاب شد.

سیدآبادی ادامه داد: در آئین اختتامیه سوگواره عاشورایی که روز چهارشنبه سوم آذر ماه سالجاری در سالن سرای حضور فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌شود، 5گروه برتر تعزیه دانش آموزی از مناطق 1 ، 4 ، 8 ، 14 و 15هدایا و لوح تقدیر خود را دریافت می‌کنند و از مدیران مدارسی که در گروه تعزیه مدارس شان، حائز رتبه شده‌اند نیز قدردانی می‌شود.

رئیس فرهنگسرای اخلاق همچنین گفت: در این مراسم همچنین در مناطق شمال و شرق تهران، از نوجوانانی که نقش‌های برتر تعزیه را اجرا کرده‌اند نیز با لوح تقدیر و هدایا تجلیل می‌شود.

فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره تلفن33355036 آماده ارائه اطلاعات به شهروندان است.

کد N1557636

وبگردی