آفتاب
حمید دادگر در گفتگو با مهر:

«آشیانه عشق» با موضوع وقف ساخته شد/ حضور در جشنواره «رویش»

«آشیانه عشق» با موضوع وقف ساخته شد/ حضور در جشنواره «رویش»

مستند «آشیانه عشق» به کارگردانی حمید دادگر با موضوع وقف و مردی که اقدام به یک کار خیر کرده است، ساخته شد.

حمید دادگر مستندساز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ساخت «آشیانه عشق» گفت: از مدت‌ها قبل به دنبال ساخت مستندی در مورد افرادی که کارهای خاصی در حوزه انسان دوستی انجام می‌دهند بودم تا در نهایت به سوژه جالب و متفاوتی در ایران برخورد کردم که مستند آن را جلوی دوربین بردم.

وی ادامه داد: این مستند درباره فعالیت های فردی به نام محمد قاسمی بختیاری است که وقف بسیار خاص و متفاوتی را در کشور انجام داده است. این فرد به دلیل دغدغه شخصی و فقری که در منطقه زندگی وی وجود داشت، تصمیم می گیرد تا سرپناهی را برای عروس و دامادهایی که عقد کرده هستند اما به دلیل بضاعت اندک مالی خود نمی توانند سر خانه و زندگی خود بروند تامین کند.

این مستندساز تاکید کرد:  این نوع از وقف در ایران و در دنیا بسیار خاص و متفاوت است و هیچ کس تا به امروز چنین کاری نکرده است.

وی بیان کرد: محمد قاسم بختیاری، یک کارگاه سنگ داشت که بعد از تخریب آن یک ساختمان ۵ طبقه با ۱۰ واحد می سازد و به مدت یک سال در اختیار عروس و دامادهای کم بضاعت قرار می دهد تا در این یک سال بتوانند بودجه لازم برای ادامه زندگی خود را تامین کنند.

این کارگردان توضیح داد: مساله مهم این است که در ۱۰ سال اول شروع این فعالیت، آقای بختیاری و خانواده اش عروس و دامادهای مورد نظر را پیدا می کردند و خانه را در اختیارشان قرار می دادند، اما در ۱۰ سال دوم این مسئولیت به اوقاف داده شد.

دادگر با اشاره به اینکه مستند «آشیانه عشق» به مدت زمان ۴۰ دقیقه ساخته شده است، گفت: پیش‌تولید این مستند اسفند ماه سال ۹۴ آغاز شد و فیلمبرداری آن در اردیبهشت ماه ۹۵ به پایان رسید و به زودی در جشنواره فیلم «رویش» نمایش داده می شود.

کد N1557534

وبگردی