آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در گفتگو با مهر؛

اخلاص تمام عیار ویژگی بارز مداحی سلیم موذن‌زاده اردبیلی بود

اخلاص تمام عیار ویژگی بارز مداحی سلیم موذن‌زاده اردبیلی بود

اردبیل - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به شاخصه‌های برجسته در مداحی مرحوم سلیم موذن‌زاده اردبیلی تاکید کرد: اخلاص تمام عیار ویژگی بارز مداحی موذن‌زاده اردبیلی بود.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: اخلاص تمام عیار، شناخت مخاطب، مقتل‌خوانی بسیار دقیق، استفاده از اشعار پیام دار، ترویج فلسفه قیام عاشورا و.. از دیگر ویژگی های شاخص در مداحی سلیم موذن زاده بود.

وی با بیان اینکه این مرحوم بیش از ۵۰ سال در احیای مداحی اصیل گام برداشت، متذکر شد: ساده زیستی و نگاه عمیق و معنوی سلیم موذن زاده اردبیلی به موضوع مداحی قابل ستایش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر اینکه این مداح اهل بیت به گویش و علکرد معتقد بود، تصریح کرد: اهتمام ویژه به بحث واجبات و محرمات از جمله مهمترین سلوک زندگی مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی بود که باید از سوی سایر مداحان استان و کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی موذن زاده اردبیلی را بزرگ مرثیه خوان و مرصع خوان عالم تشییع دانست و بیان داشت: این مداحل اهل بیت عمر و زندگی خود را در تبیین فرهنگ و فلسفه قیام عاشورا گذاشت و به عنوان استاد تمام عیار مداحی کرد.

ستوده نقش تربیتی موذن زاده اردبیلی را در حوزه مداحی در استان و کشور کم نظیر توصیف کرد و افزود: جایگاه وی در معرفی تعزیه و اهمیت مداحی اهل بیت در کشور ستودنی بود.

کد N1557502

وبگردی