آفتاب

تا اواسط دولت احمدی‌نژاد پروژه‌های پول‌ساز دست نهضت آزادی بود

 تا اواسط دولت احمدی‌نژاد پروژه‌های پول‌ساز دست نهضت آزادی بود

سردار «رمضان شریف»، سخنگوی سپاه، از برخی انتقادها به سپاه در حوزه اقتصادی انتقاد کرد.

سردار «رمضان شریف»، سخنگوی سپاه، از برخی انتقادها به سپاه در حوزه اقتصادی انتقاد کرد. او در واکنش به برخی انتقادها مبنی بر اینکه سپاه به رقیب بخش خصوصی تبدیل شده است، گفت: «سپاه مدعی است که بخش عمده‌ای از پیمانکاران و نیروهای متخصص کشور را آموزش داده و از مهاجرت آنها جلوگیری کرده است و آنها را در پروژه‌های مهم به کار گرفته است». او به «ایلنا» گفته «ادعای سپاه این است که وزرای دولت اصلاحات، دولت احمدی‌نژاد و دولت روحانی اقدامات آن را تأیید کرده‌اند. وقتی دولت‌ها را نگاه کنیم، به جز بخشی که مربوط به حضور سپاه در حوزه سازندگی بوده، اگر یک جمله اعتراضی پیدا کردید که بگویند سپاه یک پروژه را با هزینه و مدت زمان بیشتر و کیفیت کمتر کار کرده است، حق با شماست».شریف افزود: «تا اواسط دولت احمدی‌نژاد بخش عمده‌ای از پروژه‌های اقتصادی و پول‌ساز کشور در حوزه خودروسازی در اختیار نهضت آزادی بوده است. مستندات این هم موجود است. الان شرکت‌های مادر تغییر وضعیت داده‌اند. رقیب ستاد اجرائی فرمان امام و بنیاد تعاون سپاه که بخش عمده‌ای از مخابرات را خریدند و این همه هم علیه سپاه جوسازی کردند، متعلق به کدام جریان سیاسی بود؟».سردار شریف با بیان اینکه باید اذعان کنیم مسائل اقتصادی پاشنه‌آشیل مردم است و مردم به آن حساس هستند، گفت: «الان اگر به مردم بگوییم سپاه بمب اتم می‌سازد،  مردم می‌گویند خدا پدرشان را بیامرزد. این به امنیت آنها ربط دارد؛ اما اگر به آنها بگویید سد گتوند را سپاه ساخته است، در اینجا تصورشان این است که این کار زحمتی ندارد و پول میلیاردی به اینها می‌دهند».سخنگوی سپاه تأکید کرد: «۹۰ درصد پیمانکاران خرد آرزو و التماس می‌کنند که بیایند با قرارگاه سازندگی سپاه کار کنند. دلیل اول این است که می‌دانند مجموعه سپاه خوش‌حساب است، دلیل دوم هم این است که می‌گویند اینها اعتبار دارند. الان بیشترین بدهکاری دولت در حوزه سازندگی، به قرارگاه سازندگی سپاه است. مگر دولت می‌تواند به بخش خصوصی این‌قدر بدهکار باشد؟ در‌این‌صورت آنها هر روز اعتصاب می‌کنند؛ اما اینجا از این خبرها نیست».او شهریور سال ١٣٩٢ هم در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» گفته بود: «۷۰ تا ۸۰ درصد شرکت‌های بزرگی که رقيب ما هستند، وابسته به ملی- مذهبی‌ها هستند و شرکت‌های بزرگ ملی- مذهبی پروژه می‌گيرند و کسی هم از آنها هيچ سؤالی نمی‌کند؛ اما همه سپاه را تخريب می‌کنند».
دوستان وزارت خارجه از رفتار نیروهای مسلح در خلیج فارس گله‌ای ندارند
سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه، درباره اعداد و ارقام رویارویی‌هایی که آمریکایی‌ها مدعی هستند در منطقه خلیج ‌فارس صورت گرفته است، گفت: «من اطلاع دقیقی ندارم و نمی‌دانم این جزئیات مربوط به چه تاریخی است. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند موضوعی را در سطح رسانه‌ها مطرح کنند و نوعی دوگانگی بین رفتار نیروهای مسلح ایران به‌ویژه نیروی دریایی سپاه و رفتار وزارت خارجه کشورمان صورت بدهند؛ اما این مسئله در کشور ما هیچ موضوعیتی ندارد و بارها از دوستانمان در وزارت خارجه هم شنیدیم که از رفتار نیروهای مسلح به‌ویژه در منطقه حساس خلیج فارس نه‌تنها گله‌ای ندارند؛ بلکه همواره ما را حمایت کرده‌اند؛ ضمن اینکه دلیل هم ندارد که آنها از نیروهای مسلح حمایت نکنند».
سپاه یکی از حامیان جدی همه دولت‌هاست
سردار «شریف» در بخش دیگری از سخنانش گفت: «سپاه یکی از حامیان جدی همه دولت‌هاست، نه فقط این دولت؛ آن‌هم برای اینکه دولت‌ها بتوانند خدمات خود را به مردم ارائه دهند».او ادامه داد: «هم‌اکنون۵۰ تکاور ما برای بازپس‌گیری ارتفاعات قندیل و جاسوسان به شهادت می‌رسند. این کار برای برقراری امنیت است تا استاندار ما بتواند در شمال غرب کشور با امنیت به مردم خدمت کند. سپاه متناسب با مأموریت‌ها و مسئولیت‌های ذاتی‌ای که دارد، ضمن اینکه حمایت از دولت‌ها را همواره وظیفه خود می‌داند، در مواردی هم که لازم باشد و احساس شود نیاز است تذکری داده شود یا یادآوری صورت گیرد، به‌عنوان یک نهاد انقلابی برآمده از نظام وظیفه خود را در این حوزه انجام می‌دهد و این هم مربوط به این دولت و آن دولت نیست. این اقدامی مغرضانه است که کسانی تلاش کنند موضع‌گیری‌ها و رفتار سپاه را منسوب به یک دولت خاص بدانند».

شرق
کد N1557486

وبگردی