آفتاب

شادترین شغل‌های دنیا

شادترین شغل‌های دنیا

مطمئنا همه ما روزهای شاد را بدون در نظر گرفتن شغل خود داشته ایم ، اما در همان لحظات هم در پس زمینه ذهنمان به این اندیشیده ایم که دوباره باید به سر کارمان بازگردیم.

جواب هر کسی به این سوال متفاوت است. اما اگر صادقانه به زندگی بنگریم، خواهیم دید که هیچ چیزی همانند شغلی شاد نمی تواند، خنده را بر روی لبان ما بیاورد! بله مطمئنا همه ما روزهای شاد را بدون در نظر گرفتن شغل خود داشته ایم ، اما در همان لحظات هم در پس زمینه ذهنمان به این اندیشیده ایم که دوباره باید به سر کارمان بازگردیم.
بسیاری از شغل ها شادی را برای ما به ارمغان می آورند؛ شاید فکر کنید این شغل ها حتما پردرآمد هستند، اما این طور نیست. با پول می توان به بسیاری از چیزها دست یافت. اما رضایت شغلی یکی از آن ها نیست. در اینجا ده شغلی را که شادترین در نوع خودشان هستند، نام برده ایم و جالب این است که هیچ ارتباط خاصی بین آن ها نیست. تمامی این حرفه ها از نظر شاخه فعالیت. مسئولیت ها و فعالیت های روزانه شان متنوع هستند.
برخی از آن ها پویا و پرفعالیت و سریع هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به آرامش دارند. همچنین تفاوت زیادی در درآمد این شغل ها وجود دارد. نقطه اشتراک آن ها داشتن خلاقیت و توانایی حل مشکل برای صاحبانشان است. این افراد فقط به دنبال گذراندن وقت و حقوق نیستند. آن ها چیزهایی خلق می کنند که به آن ها علاقه دارند. شاید قرار گرفتن برخی از حرفه ها در این لیست کمی عجیب باشد، اما این دسته بندی نتیجه تحقیقات و آمارگیری روزنامه گاردین و موسسه کاریربلیس است که هر کدام به طور جداگانه انجام داده اند.
۱۰. منشی مدیر عامل
وقتی که به شغل منشی مدیر عامل یا دستیار شخصی فکر می کنیم، اغلب فردی به ذهنمان می آید که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده است و رئیسی خود محور، خودخواه و سخت گیر دارد: ایده ای که از فیلم ها و سریال گرفته ایم. اما در حقیقت منشی مدیر عامل بودن، آنقدر ها هم شغل بدی نیست و بسیاری از منشی ها به دلیل داشتن اینچنین شغلی از دیگر افرادی که شغل های دیگری دارند، شادترند. اگر برخی از از بی احترامی های اندک گفتاری این شغل را کنار بگذاریم، شغلی باقی می ماند که صاحبش می تواند بسیاری از مشکلات را حل می کند، حتی زمانی که به تازگی از مشکلات را حل کند، حتی زمانی که به تازگی وارد سازمان یا شرکتی شده و در حال آموزش است.
۹. تاسیسات (لوله کشی)
شاید این شغل، دشوار و کمی کثیف به نظر برسد، اما از برخی نظرها، مواجه با سختی ها و کثیفی ها مرتبط با این شغل، از بسیاری از وظایف محول شده به حرفه های دیگر بهتر است. خصوصا به این دلیل که صاحبان این شغل عموما برای خودشان کار می کند و رئیس ندارند و می توانند تمرکزشان را بر روی مارشان جمع کنند. این شرایط بسیار بهتر از زندانی شدن در یک دفتر کار و روبروشدن با کارهای یکنواختی که کارمندان بسیار با آن درگیرند، است. در این روزگار، تاسیساتی ها از شاغلانی هستند که هنوز حقوق خوبی دریافت می کنند و همواره سفارش دارند. جای تعجبی نیست که آن ها از شغل خود رضایت دارند.
۸. دانشمند و محقق
یکی از نقاط اشتراک شغل های داخل این لیست این است که صاحبانشان می توانند آن کاری را که دوست دارند، انجام دهند. این معیار خصوصا در مورد محققان و دانشمندان صادق است. این مردان و زنان سال ها در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی ، در مورد موضوعاتی که دوست دارند، تحقیق می کنند و هر بار به محض اینکه وارد محل کارشان می شوند، با علاقه به ادامه کار خود می پردازند.
محقق بودن معمولا با تکیه بر بودجه های امکان پذیر است که شاید کمی استرس زا باشد؛ چرا که کمبود می تواند محقق را ناچار به متوقف ساختن موضوع مورد تحقیق خود بسازد. اما خوشبختانه روز به روز نیاز صنعت و علم به وجود محققان بیشتر احساس می شود و هم بخش خصوصی و هم بخش های دولتی برای پیشرفت چاره ای بجز یاری گرفتن از دانشمندان ندارند.
۷. باغبانی
باغبانی یکی از لذت بخش ترین شغلهای یدی دنیاست. باغبانان پول پارو نمی کنند، اما در میان شادترین شاغلین دنیا قرار دارند و دلیل آن به نظر واضح می رسد. انواع مختلف باغبان وجود دارد، اما صاحبان این حرفه معمولا در مفرح ترین فصل ها، بیرون از خانه کار می کنند. آن ها ثمره زحمت خود را به شکل میوه و گل و سبزی می بینند. کمتر شغلی وجود دارد که دستان را این قدر کثیف کند و محصولاتی به این زیبایی بوجود بیاورد.
۶. پزشکی
پزشکان توانایی نجات جان انسان ها را دارند و این امر آن ها را به یکی از ارکان جامعه بدل کرده است. پزشک شدن دشوار است، از تحصیلات طولانی دانشگاهی گرفته تا سال هایی که باید طرح گذراند تا اجازه طبابت را دریافت کرد. بنابراین پزشکی یکی از حرفه هایی است که باید به آن عشق داشت وگرنه تحمل این همه سختی و تلاش ممکن نیست.
رضایت از انجام دادن این شغل بسیار زیاد و همراه با درآمد و منزلت اجتماعی بالا است. کمتر شغلی به اندازه پزشکی مورد احترام همگان قرار دارد. بر اساس نظرسنجی «گالوپ» پزشکان دومین افراد قابل اعتماد اجتماع هستند. البته قطعا این شغل مناسب همه افراد نیست اما برای برخی از مردم بسیار مناسب است.
۵. بازاریابی و روابط عمومی
کار کردن در قسمت بازاریابی یا روابط عمومی در محیط رقابتی این روزها پر استرس و داشتن فکر خلاق از ملزومات آن است . برای برخی از افراد این حرفه جهنمی واقعی و برای برخی دیگر رویاییست که به حقیقت پیوسته است. آن ها بی نهایت از شغل خود راضی هستند و خلاقیتی که در وجود این افراد وجود دارد ، آن ها را به ادامه دادن روزانه کارشان تشویق می کند.
۴. پرستاری
پزشکان همیشه در تمام صحنه ها، در سریال ها و … بیشتر مورد توجه هستند، اما این پرستاران هستند که همیشه در خط مقدم خدمات پزشکی مشغول فعالیتند. ممکن است آن ها به اندازه کافی تمجید نشوند، اما معمولا بسیاری از بیماران، پرستاران خود را عاشقانه دوست دارند و قدر خدمات آن ها را می دانند. در واقع پرستاران با اختلافی چشمگیر قبل از پزشکان، مورد اعتمادترین شاغلین در نظر مردم هستند. آن ها علی رغم تمام استرس ها و چالش های کمک کردن به بیماران در شرایط سخت، حرفه خود را دوست دارند.
۳. معلمی و استادی
کودکی خودتان را به خاطر بیاورید که چقدر بازیگوش و گاه قابل تحمل بودید. این یک معجزه است که معلم های شما بیست و گاه تعداد بیشتری از کودکانی همچون شما را، همزمان بدون اینکه از تنبیه استفاده کنند، کنترل می کردند. جالب است که این معلمان دوست داشتنی این کار را از سر وظیفه و رفع تکلیف انجام نمی دهند بلکه آن عاشقانه دوست دارند در میان حرفه های مختلف کمتر شغلی مثل معلمی همراه با عشق است. درآمد معلمان پایین است، مدارس همیشه در وضعیت خوبی نیستند و… اما تدریس همچنان یکی از شادترین شغل های دنیاست.
۲. آرایشگری
به آرایشگاه رفتن، زمانی که آرایشگر خوبی دارید، کاری لذت بخش و سرگرم کننده است. گفتگو در آرایشگاه امری عادی و محیط آن دوستانه است و شما می توانید تمام مشکلات خودتان را پشت در آرایشگاه جا بگذارید. همه این ها و دلایلی دیگر سبب شده که آرایشگری به یکی از شادترین شغل های دنیا تبدیل شود. جای تعجب نیست چرا که آرایشگران نیز همچون باغبانان، ثمره زیبای کار خود را می بینند و از آن لذت می برند.
۱.مهندسی
در میان تمام حرفه های دنیا، مهندسی شادترین است. دلایل متعددی این رضایت شغلی را به وجود آورده است. همانند بعضی از حرفه های شاد، مهندسان نیز از چالشی که برای حل مسائل و مشکلات شغلی خودشان با آن مواجه هستند. لذت می برند. حرفه آن ها متنوع و شاخه مختلفی دارد ولی بی شباهت به حرفه دانشمندان نیست، مهندسان نیز می توانند ایده های مختلف خود را تجربه کنند. همانند باغبانان، آن ها نیز ثمره کار خود را می بینند.
از طرفی درآمد مهندسان نیز بالاست و آن ها می توانند به تفریحات مورد علاقه خودشان بپردازند. همه این عوامل مهندسی را به شادترین شغل دنیا بدل کرده است. با این حال فراموش نکنید که اگر شما به هیچ کدام از حرفه های این فهرست اشتغال ندارید، بسیاری از شغل های دیگر نیز می توانند در این فهرست اشتغال ندارید، بسیاری از شغل های دیگر می توانند در این فهرست قرار گیرند. از طرفی شما می توانید حرفه تان را به کاری شاد بدل کنید. بنابراین از زندگی خود لذت ببرید و سعی کنید خودتان شرایط را آن طوری که دوست دارید بسازید.

24 آنلاین
کد N1557348

وبگردی