آفتاب

پیشنهاد تاسیس مرکز نخبگان درحوزه طیف فرکانس

پیشنهاد تاسیس مرکز نخبگان درحوزه طیف فرکانس

ایران پیشنهاد تاسیس مرکز نخبگان آسیا و اقیانوسیه در حوزه طیف فرکانس را به اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) ارائه داد. وحید یزدانیان، رئیس ...

خبرگزاری مهر:ایران پیشنهاد تاسیس مرکز نخبگان آسیا و اقیانوسیه در حوزه طیف فرکانس را به اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) ارائه داد. وحید یزدانیان، رئیس دانشکده پست و مخابرات در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی بین‌المللی«مدیریت طیف: ملاحظات اقتصادی» با اشاره به محدودیت منابع کمیاب از جمله طیف فرکانس، اظهار کرد: برخی منابع کمیاب همچون طیف به‌عنوان منشأ بسیاری از فعالیت‌های بشری مطرح است که چاره‌ای جز استفاده بهینه و موثر از آن، جهت توسعه فعالیت‌ها نداریم. وی با تاکید بر اهمیت مدیریت طیف فرکانس، خاطرنشان کرد: با افزایش فعالیت‌ها در زمینه ICT همچنان که نیاز به پهنای باند افزایش می‌یابد، مدیریت هوشمندانه منابع کمیاب از جمله طیف و پهنای باند بسیار حائز اهمیت است که برگزاری این دوره به آن کمک می‌کند.

 

یزدانیان با اشاره به فعالیت‌های ایران در زمینه سیاست‌گذاری در زمینه مدیریت طیف فرکانس اظهار کرد: ایران دارای تجارب موفق و ارزشمندی در این زمینه است. براین اساس برای عمل به اهداف اقتصاد مقاومتی، پیشنهاد تاسیس مرکز نخبگان آسیا و اقیانوسیه در زمینه طیف در ایران به اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) ارائه شده است. وی هدف از برگزاری این دوره را توجه به موضوعات اقتصادی فضای فرکانسی و راهکارهای صحیح مدیریت آن در جهت توسعه جوامع مختلف عنوان کرد و گفت: برگزاری موفق دوره نخست این دوره بین‌المللی در تابستان، زمینه‌ساز کسب مجوز برگزاری دومین دوره بود.

یزدانیان ادامه داد: ۱۴ شرکت از منطقه آسیا پاسیفیک در دوره نخست که در تابستان برگزار شد، شرکت کرده بودند که در این دوره نیز حضور دارند. در همین حال دپارتمان مطالعات آینده کشور کره‌جنوبی و دپارتمان ارتباطات و هنر استرالیا برگزاری این دوره را برعهده دارند، به نحوی که این دور کشور هزینه حضور برخی از کارشناسان خارجی را در این دوره متقبل شده‌اند. یزدانیان حضور استپن بوزوسکی، مدیر بخش طیف فرکانس اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به همکاری خوب با اتحادیه جهانی مخابرات، آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات را داریم، چراکه برگزاری دوره‌های آموزشی باعث ایجاد وحدت‌رویه در سطوح ملی و منطقه‌ای و توسعه همکاری با اتحادیه جهانی مخابرات در زمینه تربیت نیروی انسانی می‌شود.

کد N1557171

وبگردی