آفتاب

نمایشگاه تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی در اصفهان گشایش یافت

نمایشگاه تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی در اصفهان گشایش یافت

اصفهان- ایرنا- پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی عصر دوشنبه در محل برگزاری نمایشگاه های اصفهان در کنار پل تاریخی 'شهرستان' گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه در فضایی به مساحت 9هزار و 200 مترمربع در قالب چهار سالن و 170 مترمربع فضا با حضور 135 مشارکت کننده از استان‌های اصفهان، تهران، مازندران، آذربایجان شرقی، البرز، یزد، خراسان رضوی و خوزستان و نمایندگی‌های فروش از کشورهای آلمان، آمریکا، ایتالیا، ترکیه، تایوان و بلژیک برگزار شده است.
در این نمایشگاه، انواع لوله و اتصالات تک لایه و چند لایه فاضلاب، عایق‌های حرارتی و برودتی، بوستر پمپ‌های آبرسانی، دیگ‌های بخار آب گرم و سرد، برج‌های خنک کننده، چیلرهای جذبی تراکمی، فنکوئل، اسپیلیت، پکیج، هواساز به نمایش درآمده است.
ایرواشر، تهویه مطبوع، تهویه صنعتی دستگاه‌های رسوب زدا، مشعل‌های گازوئیلی، رادیاتورها، شیرآلات برنجی، گازی و آبی، سیستم‌های گرمایش از کف، کانال‌های انتقال هوا، آبگرم کن‌های گازی و دیواری و کانال‌های انتقال هوا ، بخش دیگری از تجهیزان به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.
همچنین انجمن‌ها، مؤسسات، مطبوعات و رسانه‌های تخصصی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
از وجوه متمایز نمایشگاه تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی اصفهان، برگزاری سمینار ارتقای ساختمان‌ها در برابر حوادث، مسمومیت و مرگ خاموش و کارگاه‌های آموزشی با عناوین بهره‌وری انرژی، تهویه مطبوع برودتی و گاز و گازرسانی به عنوان برنامه‌های جنبی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در نشست خبری پیش از افتتاح نمایشگاه گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج استاندارد سازی و بهره بردن از فناوری های نوین و به روز است که در دنیا بکار برده می شود و تبلیغات به عنوان هدف درنظر گرفته نمی شود.
علی زهتاب افزود: یکی از اصولی که برای تحویل غرفه به شرکت های متقاضیِ حضور در نمایشگاه درنظر گرفته می شود، داشتن گواهینامه فنی و استاندارد است.
وی یادآور شد: مجموعه مقررات ملی به دنبال تامین ایمنی، آسایش و صرفه اقتصادی برای عموم افراد جامعه است.
زهتاب اضافه کرد: در این راستا از گرایش های مختلف رشته مهندسی مرتبط با ساخت و ساز و برای موضوع ایمنی از مهندسان عمران، معماری و شهرسازی و در مبحث آسایش، از مهندسان تاسیسات، برق و مکانیک بهره می گیریم.
وی تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی برای استفاده حداکثری از انرژی های پاک، یکی دو سال است ورود پیدا کرده و نیروی خود را در جهت معرفی، استفاده و آموزش این انرژی ها بکار گرفته است.
عضو هیات مدیره و دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در ادامه این نشست گفت: بیش از 57درصد از انرژی که در ساختمان ها مصرف می شود به دلیل استفاده افراد از تاسیسات سرمایشی و گرمایشی است.
احمدرضا طاهری اصل افزود: تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، بیشترین مصرف انرژی را در ساختمان ها داشته و در رتبه دوم تولید آلاینده های محیط زیست و هوا بعد از حمل و نقل قرار می گیرد.
رئیس کمیسیون محیط زیست، انرژی و استاندارد مصالح سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان، مشکلات موجود در استفاده از تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی را نبود تناسب بین اقلیم منطقه و سیستم سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده، آشنا نبودن اکثر طراحان و مهندسان به سیستم های نوین، اجرا نشدن صحیح سیستم های مکانیکی و به روز نبودن مقررات ملی ساختمان عنوان کرد.
طاهری اصل همچنین از فعالیت های نظام مهندسی اصفهان در زمینه های آموزشی خبر داد و خواستار همکاری های دانشگاه ها و مراکز علمی به منظور عرضه فناوری های جدید در قالب بار علمی شد.
به گزارش ایرنا، در بازدید از این نمایشگاه، هیچ نشانی از سیستم های استفاده کننده از انرژی های تجدیدپذیر و خورشیدی با توجه به اقلیم اصفهان که دارای 300 روز آفتابی در سال است، مشاهده نشد که دلیل آن حمایت نشدن تولیدکنندگان این سیستم ها توسط مسئولان و خریداران و عدم توفیق آنها در فروش محصولات خود عنوان شد.
متخصصان و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت 15 تا 21 روز های یکم تا پنجم آذر سال جاری به محل نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان مراجعه کنند.
گ/7153/ 6027 ***خبرنگار: هُدا استکی* انتشار: محمدرضا شکراللهی
https://telegram.me/esfahanirna
کد N1557034

وبگردی