آفتاب
قائم مقام حزب اعتماد ملی استان اردبیل

فضا برای فعالیت احزاب در دولت تدبیر و امید مطلوبتر شده است

فضا برای فعالیت احزاب در دولت تدبیر و امید مطلوبتر شده است

اردبیل- ایرنا- قائم مقام حزب اعتماد ملی استان اردبیل گفت: در دولت یازدهم فضا برای فعالیت احزاب اعم از اصلاح طلب واصول گرا مطلوب بوده و خبری از برخی محدودیت های گذشته نیست.

علی جعفری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون حتی به صورت مداوم و ماهانه با مقام های عالی استان جلسات احزاب اصلاح طلب و اصولگرا برگزار و دبیران احزاب به بیان دیدگاهها ونظرهای خود می پردازند وهیچ گونه محدودیتی هم برای فعالان سیاسی وجود ندارد .
وی افزود: رییس جمهوری محترم هم نسبت به بحث احزاب نگاه مثبتی دارد و به خاطر همین مردم با رویکرد مثبت به فرایند فعالیت های سیاسی احزاب، تا حدودی در تصمیم گیری های سیاسی به احزاب اعتماد دارند.
وی بیان کرد: حسن اعتماد مردم به احزاب وتشکل های سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر مشهود بود وپیش بینی می شود در انتخابات آینده ریاست جمهوری وشوراهای اسلامی شهر روستا این روند با رویکرد مثبت بیشتری نمایان بشود .
جعفری بیان کرد: فعالیت سیاسی در کشور جز با تحزب ممکن نیست وکم هزینه ترین فعالیت سیاسی برای کشور اجاز فعالیت آزادانه احزاب است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در شرایط فعلی حزب هراسی معنایی ندارد هرچند در گذشته به لحاظ برخی سخت گیری ها ی بی مورد وخلاف قانون حزب هراسی در میان مردم رواج داشت ولی امروز بر همگان ثابت ومحرز شده که فعالیت سیاسی در کشور جز با تحزب ممکن نیست.
وی افزود: بهترین راهکار برای توسعه سیاسی در کشور فراهم آوردن فضای لازم برای فعالیت احزاب است و در صورت آزادی فعالیت احزاب به معنای واقعی کلمه وپرهیز از فعالیت نمایشی، هر نوع هزینه دهی در عرصه سیاست با احزاب خواهد بود.
جعفری اضافه کرد: اگر حزبی در برنامه های اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی وسیاسی خود موفق عمل نکرد در این صورت حزب واعضای آن پاسخگو خواهند بود نه حاکمیت.
عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اردبیل با بیان اینکه فعالیت سیاسی در هر جامعه باید شفاف ودر چارچوب قانون باشد، افزود: شفاف سازی فعالیت سیاسی جز در سایه تحزب ممکن نیست چرا که حزب با اعلام برنامه ومعرفی سیاست مداران ، مدیران وصاحب نظران عملا وارد عرصه رقابت در فعالیت سیاسی ،اقتصادی اجتماعی شده وزمینه رشد وتوسعه را درکشور فراهم می کند .
جعفری اضافه کرد:برای قوام ودوام دموکراسی در هر جامعه ای چاره ای جز وجود تحزب نیست، بایستی با ایجاد زیر ساخت های مناسب گرایش جامعه را به سمت وسوی تحزب سوق داد وهر چه قدر در این مقوله موفق عمل نماییم به همان میزان در پایداری حرکات اجتماعی مبتنی بر دموکراسی موفق تر خواهیم بود .
وی بیان کرد: با گذشت بیش از 100 سال از وجود تحزب در ایران به لحاظ ضعف در ساختار احزاب وبرخی سخت گیری ها هنوز حزب بعنوان عامل محرک دموکراسی در حوزه سیاست ، فرهنگ واقتصا د نتوانسته نقش اصلی ایفا کند .
جعفری گفت: گرچه براساس قانون، فعالیت احزاب هیچ ممنوعیتی ندارد اما فعالیت احزاب سیاسی بصورت فصلی عمدتا به زمان برگزاری انتخابات ختم شده است.
مصاحبه : یعقوب شاددل** انتشاردهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
کد N1556981

وبگردی