آفتاب
مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران اعلام کرد؛

بهره برداری از بوستان «باغ دامپزشکی» تا پایان سال

بهره برداری از بوستان «باغ دامپزشکی» تا پایان سال

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: باغ دامپزشکی واقع در خیابان اسکندری جنوبی از جمله باغات شهر تهران است که توسط شهرداری پایتخت تملک شده و در حال تبدیل به بوستان عمومی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد مختاری با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در منطقه ۱۱ گفت: باغ قدیمی موسوم به دامپزشکی به مساحت ۲ هکتار در سال ۱۳۹۴ تملک شد و از دی ماه همان سال پروژه تبدیل آن به بوستان عمومی با حفظ درختان و بافت قدیمی و بهره گیری از سبک باغ سازی ایرانی– اسلامی آغاز شد. ایده اصلی طرح باغ دامپزشکی از شیوه باغ سازی ایرانی در دوره اسلامی گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه۱۱ شهرداری دارای تراکم جمعیت نسبتاً بالایی بوده و کمبود فضاهای سبز و تفرجگاهی در آن احساس می شود، گفت: ایجاد مکان های مناسب به منظور انجام فعالیت های ورزشی و تفریحی برای گروه های سنی مختلف، از جمله زمین ورزشی چند منظوره، زمین بازی خردسالان و کودکان با مجموعه وسایل بازی مناسب و استاندارد، محل ورزش همگانی و استقرار وسایل تندرستی و مسیر پیاده روی دور تا دور سایت در طراحی بوستان مد نظر قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: ساختمان کوشک مرکزی، سردر اصلی شمالی و سردر شرقی، آب‌نماها، دیوار پیرامونی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و مخزن آب جهت تامین آب آبیاری با آب غیر شرب از موارد تعبیه شده است.

وی ضمن اشاره به طرح مناسب سازی بوستان ها برای معلولان و جانبازان بیان کرد: ایجاد سطح شیب‌دار، همسطح‌سازی و رفع موانع فیزیکی، در نظر گرفتن سرویس‌های بهداشتی، مبلمان و پارکینگ ویژه معلولان، ایجاد مسیر مناسب برای جانبازان و معلولان، نصب علایم و تابلوهای راهنمای مسیر و... از جمله اقدامات مناسب‌سازی در بوستان مذکور است.

مختاری در پایان اضافه کرد: با عنایت به چهارچوب نظام کاشت در باغ های ایرانی و توجه به نوع گیاهان کاربردی آن، در سایت مورد نظر ضمن حفظ درختان قدیمی، ازانواع درختان و درختچه های سازگار با شرایط محیطی منطقه و بوته های دائمی و گل های فصلی برای ایجاد سایه و منظر زیبا استفاده خواهد شد.

کد N1556744

وبگردی