آفتاب
سخنگوی سازمان ثبت احوال:

کاهش دو درصدی آمار ولادت/ جمعیت کشور۸۰ میلیون و ۴۸۲ هزار نفر است

کاهش دو درصدی آمار ولادت/ جمعیت کشور۸۰ میلیون و ۴۸۲ هزار نفر است

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: جمعیت کشور در حال حاضر به ۸۰ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۷۵۹ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله ابوترابی در نشست خبری با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۵ تا پایان آبان ماه یک میلیون و ۳۲ هزار و ۹۸۸ واقعه ولادت در کشور به ثبت رسیده است، گفت: جمعیت کشور در حال حاضر به ۸۰ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۷۵۹ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۴۴ هزار و ۱۷۱ مورد واقعه فوت در کشور ثبت شده که افزایش ۰.۰۲ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۵۶ هزار و ۳۲۲ مورد واقعه ولادت در مدت مشابه داشتیم تاکید کرد: مقایسه آمار امسال با سال گذشته نشانگر کاهش دو درصدی در آمار ولادت است.

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: در هشت ماهه سال جاری ۳۱ درصد ولادت ها از مادران ۲۵ تا ۲۹ ساله بوده و سهم مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال ۲۶ درصد بوده که این سهم در سال ۹۰ به ترتیب ۳۲ و ۳۱ درصد بوده است.

ابوترابی گفت: میانگین سن متوفیان در هشت ماه گذشته ۶۳ سال است که این رقم برای خانم ها ۶۶ و برای مردان ۶۱ سال است. این در حالی است که میانگین سن فوت شدگان خانم در سال ۹۰، ۶۳ سال و برای مردان ۵۹ سال بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به نام های محبوب در میان خانواده‌های ایرانی ادامه داد: در سال جاری نام‌های فاطمه و امیرعلی محبوبترین نام‌ها در میان نامگذاری خانواده های ایرانی بوده است.

وی اضافه کرد: محبوب‌ترین نام ها برای دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا، زینب، حلما، باران و ریحانه بوده است. همچنین محبوب ترین نام ها برای پسران به ترتیب امیرعلی، محمد، امیرحسین، علی، ابوالفضل، حسین، محمدطاها، امیرعباس و محمدحسین بوده است.

وی با بیان اینکه سریال های تلویزیونی و همچنین مناسبت‌ها در نامگذاری فرزندان از سوی خانواده ها موثر است، گفت: در ایام محرم نام های امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعلی و امیرعباس برای پسران و نام های فاطمه، زهرا، زینب و نازنین زهرا برای دختران فراوانی بیشتری داشته است.

ادامه دارد...

کد N1556698

وبگردی