آفتاب
جمع آوری 2 هزار تله زنده گیری هوبره در ایرانشهر/

جریمه شکار هر قطعه پرنده هوبره 200 میلیون ریال است

جریمه شکار هر قطعه پرنده هوبره 200 میلیون ریال است

زاهدان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 2 هزار تله زنده گیری هوبره که از سوی افراد سودجو و شکارچیان در دشت های منطقه کارگذاشته شده بود در هفته گذشته توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان جمع آوری شد.

محمدانور هاشمزهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جریمه شکار پرنده مهاجر هوبره برای هر قطعه 200 میلیون ریال تعیین شده است.
وی بیان کرد: اگر فردی اقدام به شکار این پرنده کند طبق قانون با وی برخورد می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: پرنده هوبره به زبان محلی چرز نام دارد و دشت های ایرانشهر و دلگان درفصل پاییز و زمستان زیستگاه مناسبی برای این پرنده مهاجر است به همین سبب افراد سودجو اقدام به زنده گیری آن می کنند.
وی افزود: هوبره یکی از پرندگان نادر و ارزشمند حیات وحش ایران اسلامی است که به عنوان یک گونه حمایت شده مورد حفاظت قرار دارد و در مقیاس جهانی به عنوان گونه ای از پرندگان آسیب پذیر شناخته می شود.
وی اظهار داشت: علاقه اعراب کشورهای حاشیه خلیج فارس به شکار هوبره سبب شده همه ساله تعدادی از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به زنده گیری و صید این پرنده زیبا و کمیاب کنند.
هاشمزهی ادامه داد: هوبره با توجه به مساعد بودن آب و هوای منطقه تا اواخر اسفند در دشت های این منطقه سکنی می گزیند.
وی افزود: این پرنده زیبا از مناطق سردسیر از جمله سیبری و شمال چین به شهرستان های ایرانشهر و دلگان مهاجرت می کند.
گفته می شود هر قطعه پرنده هوبره توسط دلالان یک میلیون و 500 تا 2 میلیون تومان از شکارچیان خریداری و به کشورهای حوزه حلیج فارس قاچاق می شود.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**8006 **6081 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1556649

وبگردی