آفتاب

انجام 120 پروژه بازرسی ایمنی راه‌ها در سه سال اخیر

انجام 120 پروژه بازرسی ایمنی راه‌ها در سه سال اخیر

ایلنا: مدیرکل دفتر ایمنی راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای گفت: در سه سال گذشته در 34 اداره کل راه و شهرسازی کشور حدود 120 پروژه بازرسی و بازبینی ایمنی راه‌ها انجام شده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران قربانی در جلسه شورای عالی امور فنی و زیربنایی با اشاره به آیین نامه تعیین صلاحیت تیم بازدید ایمنی راه‌ها با انجام اصلاحات مبنی بر ضرورت توجه به ظرفیت انجام کار در مهندسان مشاور اظهار داشت: بازرسی ایمنی راه‌ها یک ارزیابی رسمی بر روی راه‌های موجود توسط یک تیم مستقل و با تجربه متشکل از چهار متخصص‌ انجام می شود.

مدیرکل دفتر ایمنی راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای یادآورشد: پس از مشخص شدن نتیجه گزارش تیم بازرسی و مشاهده آن توسط کارفرما در صورت سازگاری کاستی‌ها و منابع، اقدام های لازم انجام می‌شود در غیر این صورت براساس اولویت بندی ها نقایص برطرف می شوند.

وی با اشاره به راهکارهای موجود در آیین‌نامه ممیزی راه‌ها بیان داشت: به طور مثال در برخی از راه‌های موجود با نصب یک برج نوری به ارزش 10 میلیون ریال، می‌توان حداقل 45 درصد ایمنی آن منطقه را افزایش داد و از طرفی در برابر پیشنهاد ارتقا و تعریض جاده به دلیل تصادف‌ شاخ به شاخ براساس همین آیین‌نامه می توان همانند سایر کشورهای جهان یک قطعه کند‌رو اضافه کرد.

قربانی با بیان اینکه تیم بازدید باید از یک مدیر تیم بازرسی و یک کمک بازرس برخوردار باشد، گفت: در سه سال گذشته از سوی 34 اداره کل راه و شهرسازی حدود 120 پروژه انجام شده است.

وی یادآورشد: افراد برای اخذ گواهینامه باید به مدت یک هفته دوره مهندسی ایمنی راه‌ها و سپس یک دوره بازدید ایمنی راه‌ها که 34 ساعت است، بگذارنند و سرفصل تمام مباحث از سازمان‌های پیارک و IRF براساس استانداردهای جهانی تهیه شده است.

کد N1556558

وبگردی