آفتاب

یک توپ طلای دیگر در کلکسیون رونالدو

یک توپ طلای دیگر در کلکسیون رونالدو

رونالدو قطعا فاتح توپ طلای 2016 خواهد شد و اگر کسی به این مساله شک داشت، شب گذشته ایمان آورد. رونالدو برای چهارمین بار، توپ طلا را از چنگ «مسی بزرگ» خارج خواهد کرد و این هنری است که فقط در وجود او نهفته شده.

برای همه آنهایی که شک داشتند: یک توپ طلای دیگر برای کامل تر شدن کلکسیون کریستیانو که حالا مخالفت با آن، چیزی جز کینه توزی نمی تواند باشد.
انتظار می رفت که رونالدو مقابل اتلتیکو بدرخشد؛ اما کمتر کسی فکر می کرد که او، ویسنته کالدرون را در آخرین دربی لالیگایی اش اینچنین و با یک هت تریک تاریخی خاموش کند.
توپی که رونالدو به رسم همیشه و پس از ثبت هت تریک به خانه برد، در واقع توپی به رنگ طلا بود. پس از بهترین سال دوران ورزشی اش، او حالا شایسته کسب توپ طلای چهارمش است؛ همین بازیکنی که چند هفته ای بود که منتقدانش می گفتند دیگر به آخر خط رسیده است.
رونالدو در دربی پستی غیرمعمول داشت. او در پست شماره 9 بازی می کرد. در شبی که بنزما روی نیمکت حضور داشت و موراتا نیز غایب بود، رونالدو با تصمیم فنی زیدان در پیشانی خط حمله قرار گرفت و خیلی ها معتقدند که از این پس او باید در همین منطقه بازی کند. CR7 جدید در حال متولد شده است : CR9.
وجهی کمتر دیده شده از رونالدو را نیز در دربی شاهد بودیم: او شب گذشته پس از زدن سه گل تعویض شد و جای خود را به خامس داد. رونالدو بر خلاف معمول، شاد و خندان و پس از در آغوش گرفتن زیدان روی نیمکت نشست.
رونالدو سه گل به سه شیوه مختلف زد. ضربه آزاد، پنالتی و یک گل در جریان بازی روی پاس استادانه گرت بیل. پس از یک شروع بد با رئال در فصل جاری، نابغه پرتغالی حالا همراه با مسی و سوارز، آقای گل لالیگا محسوب می شود.
رونالدو بخش اعظمی از درخشش خود برابر اتلتیکو را باید مدیون بازی درخشان ایسکو باشد که برای اولین بار در این فصل در پست دلخواه خود یعنی پشت مهاجم نوک بازی می کرد؛ در سیستم 1-1-4-4 زیدان.
زیزو دربی را از همان دقیقه  1بازی پیروز شده بود؛ وقتی تک تک بازیکنانش را در جای درست شان روانه زمین کرد. خط دفاع و هافبکی با 4 بازیکن و ایسکو پشت سر رونالدو. ایسکو خیلی خوب توانست رونالدو را در جریان دربی تغذیه کند و وقتی CR9 راه افتاد، کار اتلتیکو تمام شده به نظر می رسید.
رونالدو قطعا فاتح توپ طلای 2016 خواهد شد و اگر کسی به این مساله شک داشت، شب گذشته ایمان آورد. رونالدو برای چهارمین بار، توپ طلا را از چنگ مسی بزرگ خارج خواهد کرد و این هنری است که فقط در وجود او نهفته شده.
تا زمانی که در رئال حضور داشته باشد، رونالدو یک طلای خالص خواهد بود و چه خوب است که زیدان از این پس او را در نوک خط حمله رئال قرار دهد. آنجا مهاجمی بی رحم چون رونالدو، دیگر فرصت ها را از کف نخواهد داد.
در تاریخ فوتبال، فوتبالیست هایی مثل رونالدو شاید به اندازه انگشتان یک دست باشند و چه خوب که ما در دورانی زندگی می کنیم که رونالدو در آن آقایی می کند.

مارکا
کد N1556528

وبگردی