آفتاب
شورای گسترش موافقت کرد؛

تاسیس ۴ پژوهشکده سلامت/ ایجاد ۳۰ رشته تحصیلی در دانشگاه های پزشکی

تاسیس ۴ پژوهشکده سلامت/ ایجاد ۳۰ رشته تحصیلی در دانشگاه های پزشکی

شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با ایجاد ۴۱ مرکز تحقیقاتی، ۲ دانشکده، ۴ پژوهشکده و ۳۰ رشته از مقاطع فوق تخصصی تا کاردانی در دانشگاهها موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در دو جلسه خود با تاسیس چند مرکز تحقیقاتی، پژوهشکده و موسسه آموزش عالی سلامت موافقت کرد.

شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه خود با تاسیس ۲۷ مرکز تحقیقاتی، ۲ دانشکده پیراپزشکی و پرستاری، پژوهشکده «سلامت کودکان» مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پژوهشکده «سلامت» دانشگاه علوم پزشکی شیراز موافقت کرد.

تصویب تاسیس مراکز رشد «فناوری طب بازساختی و سلولهای بنیادی» و «فناوری های نوین دندانپزشکی» در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دیگر مصوبات این شورا بود.

همچنین در این دوره از جلسه شورای گسترش دانشگاهها، تاسیس ۲ رشته در مقطع فوق تخصصی ، ۳ رشته در مقطع دکتری تخصصی(Ph.D)، چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، ۷ رشته در مقطع کارشناسی پیوسته و ۲ رشته در مقطع کاردانی به تصویب رسید.

این شورا همچنین در دویست و پنجاه و ششمین جلسه خود در زمینه آموزشی و پژوهشی ۱۴ مرکز تحقیقاتی، پژوهشکده «ایمونولوژی و بیماری های عفونی» در دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشکده «توسعه سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، یک موسسه آموزش عالی سلامت و ۴ مرکز رشد را مورد تصویب قرار داد.

این شورا همچنین با تاسیس ۲ رشته در مقطع فوق تخصص، یک رشته در مقطع دکتری تخصصی(Ph.D)، چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و پنج رشته در مقطع کارشناسی پیوسته موافقت کرد.

کد N1556507

وبگردی